کانون های مساجد استان زنجان، قرارگاه سلامت

کانون های مساجد استان زنجان، قرارگاه سلامت

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی گفت: با شیوع ویروس کرونا، بخش اعظمی از مساجد استان زنجان با تهیه و توزیع بسته های بهداشتی به قرارگاه های سلامت تبدیل شدند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا هرگونه تجمع در مساجد ممنوع اعلام شد با این بچه های مساجد با فعالیت هایی همچون دوخت ماسک، تهیه لوازم بهداشی، تهیه و توزیع بسته های غذایی و ضدعفونی مساجد این مراکز را به قرارگاه های سلامت تبدیل کرد.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان هم اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان باید از نیازمندان و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا کمک و دستگیری شود از اینرو بچه های مساجد در کنار بچه های پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد رزمایش کمک مومنانه را ایجاد کرده و به یاری نیازمندان شتافتند.

 

وی با یادآوری اینکه در اکثر مساجد استان زنجان کمک های مردمی و خیرین جمع آوری و در قالب بسته های غذایی و لوازم بهداشتی در بین نیازمندان توزیع می شود، گفت: در بسیاری از مساجد استان هم کارگاه های دوخت ماسک دایر شده است و ماسک های دوخته شده با نظارت بهداشت استان در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با بیان اینکه بچه های مساجد در قالب گروه های جهادی به ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر و مراکز پرتردد می پردازند، ادامه داد: به دلیل تعطیلی کانون های مساجد تلاش شده است تا برنامه های کانون های مساجد استان در بستر فضای مجازی اجرا شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ماه های پرفضیلت رمضان در پیش است و برای تحقق فرمایشات رهبری و بهره مندی تمام مردم از معنویات این ماه از ظرفیت مساجد برای تهیه بسته های غذایی و توزیع در بین مردم استفاده خواهد شد.

پایان پیام/ 73