پیام مشاور وزیر و دبیر محترم ستاد عالی به مناسبت ماه مبارک رمضان

پیام مشاور وزیر و دبیر محترم ستاد عالی به مناسبت ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
<p><span style="font-size:12px"><span style="background-color:white"><span style="color:#26282a">اینک که بهار قرآن است و بهشت مساجد بر روی اهل ایمان گشوده است &quot;کانون&zwnj;های فرهنگی هنری مساجد&quot;ظرف و ظرفیت پر خیر و برکتی است تا جوانان عزیز با حضور شایسته و تاثیرگذار خود خانه های خدا را رونق و حیاتی دیگر بخشند و با درک آگاهانه از ظرافت&zwnj;های برنامه های قرآنی دینی و فرهنگی، در تحکیم پایه های عقیدتی فکری و علمی خود بکوشند.</span></span></span></p>

بسمه تعالی

 

شهر رمضان الذی انزلت فیه القران

 

حلول هلال رمضان ، ماه نزول قرآن و بهار دلهای زنده ؛ خجسته فرصتی است تا آدمی از سرچشمه زلال معرفت و معنویت جان و روحش را شستشو دهد و با طهارت وجود به طراوتی شکوهمند آراسته گردد که رسیدن بدین مقام و منزلت را جز او شایسته نباشد.

از ورود به ضیافت الله گرفته تا فیض حضور در محضر آیات نورانی قرآن و درک فضائل و مدارج شبهای عزیز قدر همگی گواه برهان لطف حضرت حق تعالی است که نصیب بندگان الهی شده است.

در این ماه شریف ، مساجد رونق و حلاوتی مضاعف دارند. فضای معطر خانه های خدا ؛ فرصت ناب و ممتازی است تا زنگارها از دلها زدوده شود و پر پرواز در آفاق معنوی گشوده گردد.

اجتماع خیل مومنین بویژه جوانان خوش قلب و رایحه دل انگیز عاشقی در فضای مساجد جلوه ای کم نظیری از عنایت خداوندی است.

اینک که بهار قرآن است و بهشت مساجد بر روی اهل ایمان گشوده است "کانون‌های فرهنگی هنری مساجد"ظرف و ظرفیت پر خیر و برکتی است تا جوانان عزیز با حضور شایسته و تاثیرگذار خود خانه های خدا را رونق و حیاتی دیگر بخشند و با درک آگاهانه از ظرافت‌های برنامه های قرآنی دینی و فرهنگی، در تحکیم پایه های عقیدتی فکری و علمی خود بکوشند.

تعلیمات دینی و تتبعات بصیرت افزایی و آموزش‌های هنری و فرهنگی در این سنگرهای مستحکم می تواند ضامن سلامت بیشتر جامعه اسلامی و سدی پولادین در مقابل هجمه های متلون و متنوع دشمنان انقلاب و اسلام باشد.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن این ماه آسمانی و آرزوی بهره مندی از فیوضات لیالی قدر و استمداد از کتاب وحی از مدیران و اعضای عزیز و پرتلاش کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور صمیمانه خواستارم با اغتنام فرصت ضمن خودسازی و خویشتبانی در ایجاد فضایی معنوی و نورانی و طراحی ویژه برنامه های ضیافت رمضان کوششی مضاعف داشته باشید.

بی تردید ستاد عالی وظیفه خود می داند با بررسی طرحهای ابداعی و ایده های خلاقانه ویژه این ماه پرفضیلت حمایت هایی خاص و قابل توجه تدارک پیش بینی خواهد کرد.

توفیق روزافزونتان را در ارجداشت رمضان المبارک و تحقق منویات مقام معظم رهبری درحوزه"مسجد،طراز اسلامی" از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

حبیب رضا ارزانی

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور