نيمي از جمعيت روستاي توت‌نده عضو کانون هستند/تلاش ما تربيت نسل مسجدمحور است

نیمی از جمعیت روستای توت‌نده عضو کانون هستند/تلاش ما تربیت نسل مسجدمحور است

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
کمالي با اشاره به سلسله فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري شهداي توت نده گفت: نيمي از جمعيت روستا عضو کانون بوده و در فعاليت‌ها شرکت دارند، با توجه به اين مساله تلاش مي‌کنيم ظرفيت نخبگان روستا را در راستاي تربيت نسل مسجدمحور به خدمت بگيريم.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «روح الله کمالی» مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهدای توت نده» شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویر احمد امروز دوشنبه 13 اردیبهشت با حضور در برنامه زنده سیمای خانواده به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت.

وی در ابتدای مباحث خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای توت نده و کانون فرهنگی هنری شهدای توت نده گفت: این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا از استان کهگیلویه و بویر احمد محسوب شده و با جمعیتی بالغ بر 2500 نفر در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد، نکته جالب اینکه از میان جمعیت روستا تعداد 1117 نفر در کانون عضویت داشته و در رواق‌های مختلف سامانه بچه‌های مسجد که به همت ستاد فهما راه‌اندازی شده است فعالیت دارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای توت نده افزود: این کانون در رواق نور و در نخستین سال برگزاری رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد و سال گذشته در جریان طرح ملی ایران قوی توانست در رواق کارآفرینی به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه شناخته شود.


وی با اشاره به سه شبستان و 12 رواقی که ویژه فعالیت‌های مختلف اعضای کانون‌های مساجد به همت ستاد فهما راه اندازی شده است، گفت: اعضای کانون شهدای توت نده ذیل رواق نور و با محور تربیت نخبه قرآنی طرح تربیت حافظ 30 جزء را آغاز کرد و در این راستا 15 نوجوان دختر و 15 نوجوان پسر در فاز اول موفق به شرکت در این طرح و حفظ جزء 30 شدند، البته در حال حاضر برنامه حفظ را در قالب‌های دیگر به صورت مداوم در کانون پیگیری می کنیم، چراکه اساسا کار مسجد تعطیل بردار نیست و ما با عنایت به این مساله تلاش می‌کنیم ذیل فعالیت مسجد و کانون در محور برنامه‌های قرآنی در چند ساحت فعالیت داشته باشیم و فقط منحصر به رشته حفظ نشویم.

کمالی با بیان اینکه نخبگان روستایی در عرصه‌های مختلفی فعالیت دارند که می‌توانند در پبشرد فعالیت‌های مسجدی موثر باشند، افزود: با توجه به این مساله در کانون شهدای توت نده با استفاده از ظرفیت نخبگانی فعالیت‌ها بر سه محور منزل، مدرسه و مسجد تعرف شده و در این راستا در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش با اعضای کانون به ویژه دانش آموزان ارتباط برقرار کردیم  و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نخبگانی نسل مسجدی تربیت کنیم.


وی با اشاره به برخی فعالیت‌های کانون شهدای توت نده در عرصه کمک‌های مومنانه گفت: با همکاری نهادهای انقلابی چون بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و خیرین محلی تعداد 1800 بسته معیشتی در قالب مواد غذایی، کارت هدیه، لباس به نیازمندان اهدا شد؛ همچنین در روزهایی که کرونا شیوع یافته با همکاری و ارتباط با خانه بهداشت در بحث کنترل کرونا فعالیت‌های متعددی داشتیم و از احوال بیماران کرونایی مطلع بوده و اگر نیاز به تهیه اقلام داشتند با همکاری اعضای کانون جلو درب منزل آنها ارسال می کردیم.

این فعال مسجدی در ادامه به زلزله ای که 29 بهمن سال گذشته در شهر سی‌سخت به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: این  زلزله کل شهرستان دنا را لرزاند اما تلفات جانی نداشت. از همان بدو حادثه گروه های جهادی وارد میدان شدند و اکنون کار آواربرداری تمام شده وساخت منازل آسیب دیدگان آغاز شده است، در این عرصه به همت ستاد فهما، پشتیبانی برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه(س) یک دستگاه نانوایی سیار به سی سخت اعزام شد که روزی پنج هزار نان طبخ کرده و به مردم می رساند.