masajed

کانون شهدای سن سن

مسجد حضرت ابوالفضل (ع)


امتياز فهما (1401) : 2202 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 10079

رتبه سال (1398) : شايسته تقدير

دنبال کننده: 184 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 929 نفر

کانون فرهنگي و خلاقيت

کانون فرهنگی و خلاقیت

کانون فرهنگي مکاني براي پرورش خلاقيت دانش آموزان
تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : 14:48:42
آنطور كه كارشناسان می گویند، كانون ها محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است كه تقویت این كانون ها موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشكلات می شود . همچنین این مكان ها تكیه گاهی مناسب برای سپری كردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی سالم و امن است كه مسئولان باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند . غنی سازی اوقات فراغت با برنامه های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط از محورهای مهمی است كه در كانون های فرهنگی باید به آن نگاه عمیقی شود . كانون های فرهنگی مراكزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا كردن دانش آموزان با ارزش های فرهنگی و زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی است . در این مراكز بستری فراهم می آید تا وجدان جمعی، خود اتكایی و قدرت تصمیم گیری در بین دانش آموزان تقویت شود و برای زندگی اجتماعی و ایفای نقش موثر در تلاش همسو برای رسیدن به اهداف مشترك، مهارت لازم به دست آید . امروزه توسعه كانون های فرهنگی برای كودكان، نوجوانان و جوانان یكی از نیازهای اصلی و انكارناپذیر در راستای شكوفا شدن استعدادهای مختلف این اقشار جامعه و تقویت بنیان دینی و عقیدتی محسوب می شود. اگر کانونها بتوانند به طریقی عمل کنند که هر گروه از دانش آموزان در اردوگاههای ; که لزوما نه محیط های بسته بلکه محیط های چون جنگل ها در طول اوقات فراغت ; حضور یابند و مباحث تربیتی و شناسایی استعدادهایشان در همان محیط ها صورت گیرد قطعا می توانند دراین زمینه موفق باشند . درحال حاضر کانونهای فرهنگی و هنری سه ماه و گاها بیشترازسه ماه برای دانش آموزان و نوجوانان برنامه ریزی می کنند و برنامه های خوب دینی، هنری و فرهنگی خوبی نیز ارائه می دهند. دانش آموزان نیز علایق و سلایق خود را بروز می دهند، استعدادیابی نیز صورت می گیرد اما بعد از تابستان دیگر هیچ تلاشی برای توانمند کردن آن دانش اموز در همان حوزه های که خلاقیت و استعداد دارد در مدارس انجام نمی شود و دانش آموز رها می شود . قطعا باید نتیجه حاصل از فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری ; به مدارس مربوطه منعکس شود و بعد مربیان و مدیران آن مدارس موظف شوند آنها را مطالعه کنند نه اینکه کانونها استعدادیابی کنند و دو سه ماه با دانش آموزان کار کنند و بعد در طول دوران تحصیل این بچه ها رها شوند و مدرسه به این نگاه نکند که خارج از تحصیل و مدرسه چه استعدادهای در آن دانش آموز بوده است . بهترین قاریان قرآن ،مفسران حدیث و ورزشکاران و هنرمندان در همین دوران انتخاب می شوند به شرطی که پیوند بین کانون و مدرسه تعریف پیدا کند باید این پیوند ایجاد شود در حال حاضر ; همه زحمت می کشند اما نتیجه زحمات را به همدیگر ارائه نمی دهند وهمین ایراد کار ما دراین بخش است ./

نام کانون: شهدای سن سن

نام مدیر: حسن بابايي