masajed

کانون شقایق

مسجد جامع


امتياز فهما (1401) : 44762 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 4110

دنبال کننده: 122 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 1990 نفر

جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) در روستای نامنیک برگزار شد

جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) در روستای نامنیک برگزار شد

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
جشن مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) روز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم و بچه هاي کانون در مسجد صاحب زمان(عج) برگزار شد



به گزارش خبرگزاري کانون شقايق در اين جشن‌ها با حضور آحاد مردم و بچه هاي کانون ، برنامه‌هاي متنوعي به خصوص مديحه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، مسابقات و سخنراني اساتيد حوزه و دانشگاه در خصوص اهميت مبعث و شخصيت پيامبر اکرم (ص) برگزار شد.

همچنين اقشار مختلف مردم مومن و ولايتمدار روستاي نامنيک با چراغاني معابر و منازل، مغازه‌ها و مساجد، عيد بزرگ مبعث را با توزيع شربت و شريني گرامي داشتند و بر شناخت هرچه بيشتر سيره ائمه اطهار (ع) به خصوص نبي مکرم اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) تاکيد کردند.

بر اساس يک رسم ديرينه خيلي از زوج‌هاي جوان روستاي نامنيک آغاز زندگي مشترک خود را شب مبعث قرار دادند.

مدير کانون فرهنگي هنري شقايق نامنيک مهندس وزيري گفت: به مناسبت بزرگداشت جشن مبعث رسول رحمت جمعي از روحانيان روستاي نامنيک براي فعاليت هاي فرهنگي و ديني به روستاهاي دوردست اعزام شدندحجت‌الاسلام الياس فدايي در گفت و گو با خبرنگار کانون/شقايق افزود: روحانيون اعزامي با حضور در مساجد و محافل مختلف به مناسب مبعث نبي مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) علاوه بر تبيين موضوع مبعث نسبت به پاسخگويي به سوالات و انجام برنامه‌هاي مختلف اقدام کردند.

وي اظهار کرد: اين برنامه‌هاي معنوي، فرهنگي و هنري همچنان با همکاري تشکل‌ها و هيات امناي مساجد در اکثر مناطق روستاها برگزار شد.

بيست و هفتم رجب در تقويم مناسبت‌هاي اسلامي، روزي بزرگ است که در آن حضرت محمد (ص) به پيامبري مبعوث شد