masajed

کانون دانشگاه فرهنگیان قزوین

مسجد دانشگاه فرهنگيان


امتياز فهما (1401) : 1328 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 3410

دنبال کننده: 8 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 196 نفر

جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین

جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام و المسلمين سيد قريش موسوي، مدير ستاد اقامه نماز استان قزوين با دکتر مشهدي، سرپرست امور پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان استان قزوين و حجت الاسلام و المسلمين شعباني، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ديدار کرد.
در ابتداي نشست شوراي اقامه نماز دانشگاه فرهنگيان، روز چهارشنبه ۲ مهر ماه، دکتر مشهدي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تسليت شهادت حضرت رقيه عليها السلام، از حضور مدير ستاد اقامه نماز در جلسه تشکر و بيان کرد اميدواريم اين جلسه منشا خير باشد.
در ادامه دکتر زرهاني قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در اين جلسه که از طريق تماس تلفني حضور داشت ضمن بيان اهميت اقامه نماز جماعت در دانشگاه ها گفت: اقامه نماز جماعت در دانشگاه ها با حضور استادان و دانشجويان به شکل حداکثري صورت گيرد.

وي افزود: ارتباط با مساجد و علماي دين در قزوين و آگاهي از تاريخ و فرهنگ آن خطه مسئله مهمي است که بايد نسبت به آن توجه ويژه اي صورت گيرد.

دکتر زرهاني گفت: آگاهي از فسلفه و اسرار نماز و تعليم فلسفه نماز به دانشجويان همتي مضاعف مي طلبد که اميد است به لطف دوستان توجه ويژه اي در اين خصوص صورت گيرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن پيشنهاد به برگزاري مسابقات علمي و فرهنگي بين دانشجويان افزود: توليد علم و تحرير مقاله توسط استادان و دانشجويان مساله مهمي است که مي توان با برگزاري مسابقات علمي و فرهنگي نگاه ويژه دانشجويان و اساتيد را نسبت به اين موضوع دو چندان کرد.

دکتر زرهاني افزود: مطالعات تخصصي در باب نماز در نظر علوم جامعه شناسي، روانشناسي، فلسفه، علم اخلاق و نماز در ادب شعر و نثر فارسي نيز مسئله ديگريست که نگاه ويژه شما عالمان، اساتيد و دانشجويان را طلب مي کند.

وي در ادامه گفت: حمايت و تشويق چهره هاي برتر از جمله نويسندگان، شاعران و هنرمندان توليد کننده آثار نماز نيز بايد مورد تقدير قرار گيرند.

سپس حجت الاسلام و المسلمين موسوي مدير ستاد اقامه نماز ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس و مجاهدت هاي شهدا و ايثارگران از تشکيل جلسه تشکر و قدرداني کردند.

مدير ستاد اقامه نماز در ادامه بيان کرد: يکي از مراکز مهمي که مي تواند در جهت ترويج اقامه نماز اقدامات موثري داشته باشد دانشگاه فرهنگيان مي باشد چرا که با تربيت معلمين و دبيران با ايمان مي تواند در شکل گيري عقايد کودکان و نوجوانان اثر گذار باشد.
وي در ادامه خواستار اقداماتي از طرف دانشگاه فرهنگيان شد که به قرار ذيل مي باشد:
۱- انعقاد تفاهم نامه بومي با توجه به ظرفيت هاي موجود در استان.
۲- برگزاري جلسه شوراي اقامه نماز هر ۲ ماه يکبار.
۳- اقدامات لازم در جهت فراخوان براي اجلاس سراسري و استاني.

همچنين در پايان جلسه از جناب آقاي مهران بنار به عنوان فعال عرصه نماز تقدير شد. همچنين نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمين موسوي با حضور همکاران اقامه گرديد.