masajed

کانون ریحانه المصطفی(ص)

مسجد امام حسين(ع)


امتياز فهما (1401) : 64402 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 15660

رتبه سال (1398) : شايسته تقدير

دنبال کننده: 141 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 2515 نفر

سوگواری شهادت امام حسن(ع)

سوگواری شهادت امام حسن(ع)

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
مرتضوي فعال مذهبي :يکي از وظايف ما در قبال اهلبيت معرفت نسبت به آنهاست چون اهلبيت الگوي رفتاري ما در زندگي هستند و ما بايد از ائمه براي ابعاد گوناگو ن زندگي الگو بگيريم. معرفت نسبت به ائمه از هر امري براي ما ضروري تر است.
وي در ادامه :معرفت امام، حکمتي است که به خير کثيره از آن نام برده شده است، چون با معرفت امام انسان مسير درست را پيدا مي کند و به سوي درستي هدايت مي‌شود.
مرتضوي :امام حسن مجتبي عليه السلام در بين شيعيان هم مظلوم هستند و خيلي کم در مباحث و مجالس شيعيان به ايشان پرداخته شده است. مجالس اهل بيت بسيارارزشمند است. امام حسن مجتبي (ع) در زمان خودشان عابدترين مردم بودند و ۲۵ بار به مکه مشرف شدند و با پاي پياده به مکه مي رفتند. سيره عبادي ايشان در کتب مختلف قابل مطالعه است. مظلوميت ايشان از ابعاد مختلف ظاهر است. امام حسن مجتبي (ع) در جود و بخشش بي نظير بودند و بارها تمام دارايي خود را انفاق کردن. حضرت نمونه بارز حلم و بردباري و تواضع بودند. امام حسن مجتبي (ع)بسيار شجاع و دلير بودند اما شرايط سياسي حاکم بر زمان امامت ايشان متفاوت با ساير ائمه بود و رفتار سياسي امام حسن مجتبي عليه السلام احيا کننده رفتار سياسي جدش رسول الله بود. ايشان بسيار اهل عفو و بخشش بودند. قرآن و عترت همواره غريب هستند و ما به عنوان شيعه بايد سعي کنيم در حد توان اين غبار مظلوميت و غربت را از چهره قرآن و عترت پاک‌ کنيم. امام حسن عليه السلام حتي در خانه خودشان هم غريب بودند و توسط همسر ملعونشان به شهادت رسيدند.
برنامه عصر روز شنبه 20 مرداد ماه ساعت 17 الي 18:30 در مسجد امام حسسين (ع) برگزار شد