masajed

کانون ولایت

مسجد الرسول (ص)


امتياز فهما (1401) : 4459 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 6800

دنبال کننده: 47 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 194 نفر

موفقیت کانون فهمای ولایت جیرفت در دومین رویداد ملی فهما

موفقیت کانون فهمای ولایت جیرفت در دومین رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰
کانون فهماي ولايت يکي از اولين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سطح جنوب کرمان است که با مجوز ستاد فهماي استان کرمان در دهه ۱۳۷۰، فعاليت خود را در مسجدالرسول شهر جيرفت آغاز کرد.


از همان ابتدا عزم خود را براي جذب سنين مختلف مخصوصا جوانان و نوجوانان به فعاليت هاي مسجد محور کانون جزم کرده و در طول سال دوره هاي آموزشي مختلف در حوزه هاي قرآني، فرهنگي و هنري را در قالب طرح هاي اوقات فراغت بهاره، تابستانه، پائيز و زمستانه برگزار کرد.


تا قبل از شيوع کرونا برنامه هاي آموزشي کانون فهماي ولايت با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان رونق خاصي داشت اما علي رغم محدوديت هاي کرونايي، با راه اندازي زيست بوم بچه هاي مسجد و آغاز رويدادهاي ملي فهما، برنامه هاي کانون ولايت رونق گرفت.


کانون فهماي ولايت توانست در اولين رويداد ملي فهما با کسب ۸ هزار و ۳۱۱ امتياز جزء ۵ کانون برتر فهماي استان شود و در دومين رويداد ملي فهما نيز با تلاشي مضاعف موفق به کسب ۱۱ هزار و ۴۹۵ امتياز شد و از برترين هاي رواق سرود، قلم و دانش در استان شده و آثارش به مرحله داوري کشور راه يافت.


بنا بر اين گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از جنوب کرمان براي آشنايي با برنامه هاي کانون فهماي ولايت با مدير اين کانون گفت و گو کرد.


ايوب عبدي نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري شبستان از جنوب کرمان، گفت: يکي از اقدامات کانون از ابتدا، شناسايي استعدادهاي هنري و پرورش اين استعدادها بوده تا در آينده بتواند از ظرفيت آنها به عنوان مربي دوره هاي آموزشي استفاده کند.


مدير کانون فهماي ولايت مسجدالرسول جيرفت افزود: ايمان عباس زاده سرپرست گروه سرود شهيد پايدار يکي از جوانان نخبه مسجدي و پرورش يافته کانون فهماي ولايت است که اکنون به عنوان مربي سرود در سطح جنوب کرمان شناخته شده است.


وي بيان کرد: خوشبختانه گروه سرود شهيد پايدار کانون ولايت در پرتو تلاش هاي خالصانه عباس زاده توانسته به عنوان يکي از گروه هاي مطرح کشوري شناخته شود و تاکنون در چندين جشنواره استاني و کشوري نيز حائز رتبه هاي برتر شده است.


عبدي نسب ابراز کرد: در دومين رويداد ملي فهما با تلاش هاي بچه هاي گروه سرود شهيد پايدار تحت نظارت مربي با تجربه اين گروه، کانون ولايت توانست در رواق سرود در سطح استان رتبه برتر را کسب کند.


مدير کانون فهماي ولايت مسجدالرسول جيرفت با بيان اين مطلب که بيش از ۶ سال از راه اندازي گروه سرود شهيد پايدار مي گذرد، يادآور شد: يکي از موفقيت هاي اين گروه سرود کسب رتبه اول بخش راي مردمي جشنواره آواي بي نشان ها و همچنين کسب رتبه دوم در جشنواره خرمشهر است.