masajed

کانون امام جعفر صادق (ع)

مسجد سعادت مهرآباد


امتياز فهما (1401) : 1285 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 4355

دنبال کننده: 0 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 405 نفر

نماینده ولی‌فقیه در مازندران: جریان مقاومت با قدرت و قوت ادامه دارد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران: جریان مقاومت با قدرت و قوت ادامه دارد

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰
آيت الله «محمدباقر محمدي لائيني» نماينده ولي‌فقيه در مازندران شامگاه سه‌شنبه در سالگرد شهيد مدافع حرم «عبدالرحيم فيروزآبادي» که در مسجد سعادت نکا برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و بيان اينکه شهيد «عبدالرحيم فيروزآبادي» يکي از دو شهيد اين محله و اين مسجد در دفاع از حرم است، اظهار داشت: مراسم شهدا بايد پر رنگ برگزار شود و در شرايط کرونايي بايد مسائل نيز رعايت بشود و اميداريم سويه جديد اين ويروس به کشور ما وارد نشود.

وي با بيان اينکه شهيد مدافع حرم در دفاع از دو حرم مطهر حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) در دمشق و سوريه به شهادت رسيدند، گفت: داعش به نزديکي‌ حرمين رسيده بودند و مدافعين حرم اين خطر را دفع و حرمهاي مقدس و متبرک را حفظ کردند.

محمدي لائيني با اشاره به اينکه حرمهاي عراق هم در تهاجم داعشي‌ها بود و اگر پيشروي‌ها ادامه پيدا مي‌کرد، در اين کشور هم جنايتها رقم مي‌خورد، افزود: معرکه اصلي آنها در سوريه بود و بيش از 80 درصد سوريه را به اشغال درآورده بودند و در حاليکه همگان کار سوريه را تمام شده مي‌دانستند به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي مدافعين حرم براي دفاع حضور پيدا کردند و پيروزي‌ها رقم خورد.

امام جمعه ساري با بيان اينکه در سرزمين سوريه و شام اولين بار بعد از ظهور اسلام در زمان پيغمبر در پنجم جمادي الاول سال هشتم هجري جنگ موته شکل گرفت، بيان داشت: در اين جنگ نيروي مسلمانان سه هزار نفر و نيروي دشمنان بالاي پنجاه هزار و بيشتر از آن بود و پيغمبر در حين جنگ به سران دنياي آن روز نامه دعوت به اسلام نوشت و پيک حضرت رسول توسط حاکم غسّان يکي از مناطق شام فعلي سربريده شد.

محمدي لائيني با بيان اينکه در آن روزگار حقوق بشر اين بود که پيک را نمي‌کشتند و اين براي اقتدار اسلام بسيار مهم بود، افزود: سرزمين شامات بسيار وسيع بود و بعد از جنگ جهاني اول صهيونيستها اشغال شد و اين پيشينه دفاع ماست و پيشينه درگيري مسلمانان با دشمنان به جنگ موته برمي‌گردد.

نماينده ولي‌فقيه در مازندران با اشاره به غزوه تبوک در سال نهم هجري ادامه داد: انسان بايد خطر و تهديد را در مرکز و نطفه خفه کند و اجازه شعله‌ور شدن را ندهد، خاطرنشان کرد: اين پيشينه دفاع مقدس و دفاع از حرم است و در جنگ موته ابهت امپراطوري آن روز شکسته شده است.

وي با اشاره به اينکه مدافعان حرم ابهت آمريکا و صهيونيستها را شکستند، بيان کرد: کسي جرات شليک يک تير را به جانب نيروهاي آمريکايي و صهيونيستي نداشت و اينها اين جرات را بوجوذ آوردند و ابهت آمريکا شکسته شد.

محمدي لائيني با بيان اينکه جريان مقاومت جريان بزرگتري است که دفاع از حرم بخشي از آن است، گفت: جريان مقاومت امروز در عراق و سوريه و لبنان و غزه و فلسطين و افغانستان و عراق و يمن و کشورهاي منطقه پايگاهي براي مبارزه با امپراطوري استکباري آمريکاست و نقطه ثقلش در سوريه بود و امروز در سوريه جريان مقاومت ادامه دارد و تکفيري‌ها بصورت پراکنده گهگاهي دست به عمليات جنايتکارانه مي‌زنند.

وي با بيان اينکه امروز وظيفه ما تقويت جريان مقاومت است و خواسته شهداي حرم هم حرکت در خط مقاومت است، عنوان کرد: کار دشمن تمام نشده و دشمن هنوز از اين منطقه دل نکنده و بايد راه ادامه پيدا کند و جريان مقاومت ادامه دارد و اين مسير بايد ادامه پيدا کند تا خون شهدا پايمال نشود.

محمدي لائيني با عنوان اينکه در اين راه نبايد مأيوس و خسته و نااميد بشويم، گفت: بايد با قدرت و قوت اين راه را ادامه بدهيم و مهندسي مقاومت و هسته‌هاي مقاومت بسيج مردمي در منطقه شکل گرفته است.

امام جمعه ساري با بيان اينکه فرق بين شهيدان و افراد عادي در اولويت بندي است، افزود: براي شهيدان اولويت اول، دين و ايمان و زندگي اولويت دوم بود و در وصيت نامه شهيد فيروزآبادي به آن اشاره شده است.

محمدي لائيني با بيان اينکه اگر دين در حاشيه زندگي ما قرار گيرد ماجراهاي تلخ تکرار تاريخ تکرار خواهد شد، عنوان کرد: در صورت فشار دشمن عاشورا اتفاق مي‌افتد و اين بار حسين کشته نخواهد شد بلکه دشمن شکست خواهد خورد.

امام جمعه ساري ادامه داد: انقلاب اسلامي تبلور و عصاره همه جهادهاي شهداي تاريخ اسلام است و شرط حفظ آن، حفظ حالت روحي خودمان است که دنيا در حاشيه باشد و دين پيش روي ما باشد.

محمدي لائيني با بيان اينکه مسئولين وظيفه دارند به مشکلات معيشتي مردم توجه کنند، خاطرنشان کرد: دين ما نبايد خراب بشود چرا که مصيبت در دين بسيار بد است و بايد وحدت و انسجام و روحيه ديني و ولايي خودمان را حفظ کنيم و حول محور رهبري حلقه بزنيم و تابع دستورات و فرمايشات ايشان باشيم.

امام جمعه ساري تصريح کرد: مسئولين بايد به توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه اقتصاد، توليد، جمعيت و مسائل معنوي و فرهنگي توجه کنند.

در اين مراسم به ميزان سن اين شهيد، 30 بسته معيشتي بين نيازمندان توزيع شد.