masajed

کانون شهدای مرادلو

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)


امتياز فهما (1401) : 8962 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 8270

دنبال کننده: 67 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 111 نفر

محفل انس با قران

محفل انس با قران

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱
همزمان با دهه امامت و ولايت و هفته عفاف و حجاب با حضور اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي مرادلو در مسجد حضرت اولالفضل(ع) روستاي مرادلو محفل انس با قرآن برگزار شد.

حجت الاسلام عادلي با اشاره به اين که غدير در مراحل مختلفي رخ داده است، گفت: واقعه تاريخ غدير در يک مرحله اتفاق نيفتاده و يک تاريخ دارد و بايد همه آن‌ها را مورد برسي قرار بدهيم.

امام جماعت مسجدحضرت ابوالفضل(ع) مراحل شکل گيري غدير را بيان کرد و افزود: اولين کليد و مرحله شکل‌گيري واقعه تاريخي غدير"سد الابواب" است، به اين معني که پيامبر اکرم دستور داد همه درهايي که به روي خانه خدا باز مي‌شوند، بسته شود و فقط در خانه حضرت علي(ع) به روي خانه خدا باز باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگي فاطمه الزهرا(س) مرحله دوم شکل گيري غدير را حديث ثقلين معرفي کرد و گفت: از جمله اتفاقاتي که در ايام غدير اتفاق افتاده، مطرح شدن بحث امامت و صدور حديث ثقلين بوده که پيامبر اکرم
(ص) در اين حديث مي‌فرمايد؛ قرآن و عترتش اهل بيت را ميان مردم به يادگار گذاشته و اين نکته بسيار مهمي درباره امامت حضرت علي(ع) مي‌باشد.

حجت الاسلام علي اکبر عادلي به اهميت بالاي عيد غدير اشاره کرد و افزود: عيد غدير در ميان ما مسلمانان عيد‌الله اکبر معرفي شده و اين در حالي است که هيچ عيدي به اين اهميت معرفي نشده است.

امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) مرحله بعدي شکل گيري غدير را نازل شدن آيه اکمال و اتمام دين دانست و اظهار کرد: در جريان انتصاب و معرفي کردن حضرت علي (ع) به عنوان امام و خليفه مسلمين به مردم، آيه ۹۵ و۹۶ سوره مريم نازل شد که پيامبر اکرم(ص) به مردم گفت: من دينم را به شما مسلمانان کامل کردم و اين شماييد که بايد به دستوري که به شما داده ام عمل کنيد.
در پايان ضمن قرائت قاريان قرآن کريم، مولودخواني انجام شد.