masajed

کانون نینوا

مسجد چهارده معصوم (ع)


امتياز فهما (1401) : 1602 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 2050

دنبال کننده: 150 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 348 نفر

تکریم از مادر شهید پرچمدار ترویج فرهنگ کتاب در بخش بیکاه

تکریم از مادر شهید پرچمدار ترویج فرهنگ کتاب در بخش بیکاه

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تکريم از مادر شهيد پرچمدار ترويج فرهنگ کتاب در بخش بيکاه
همزمان با هفته کتاب و به همت کانون فرهنگي هنري نينوا و در قالب «سه شنبه هاي تکريم»، مادر شهيد پرچمدار ترويج فرهنگ کتاب در بخش بيکاه مورد تجليل قرار گرفت.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان هرمزگان، « سه شنبه هاي تکريم »، يکي از طرح هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است که موجب پيوند عميق تر بين مسجد و خانواده هاي شهدا مي شود که اين امر به همدلي اهالي محله با محوريت مسجد کمک شايان توجهي مي کند.
اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در قالب اين طرح که امروزه به سنتي حسنه تبديل شده است هر هفته روز هاي سه شنبه با حضور در منازل شهدا، از خانواده هاي معظم شاهد دلجويي مي کنند.
ابتکار جالب توجه کانون فرهنگي هنري نينوا بخش بيکاه شهرستان رودان در سه شنبه هفته جاري در اين است که توامان هم طرح سه شنبه هاي تکريم را به اجرا درآورده و هم برنامه بزرگداشت هفته کتاب و کتابخواني را اجرا کرده است.
شهيد « حبيب آوازه »، دانشجوي دانشراي تربيت معلم علامه طباطبايي رودان از پرچمداران ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در بخش بيکاه بود و در اين راه خدمات ارزنده اي را ارائه کرد.مصطفي داوري، مدير کانون فرهنگي هنري نينوا در اين باره مي گويد: طرح سه شنبه هاي تکريم اين هفته که با هفته کتاب وکتابخواني مصادف شده است فرصتي شد تا با حضور در منزل معلم شهيدي که پرچمدار ترويج کتابخواني در بخش بيکاه بود، از مادر اين شهيد والامقام تجليل شود.
وي از سه شنبه هاي تکريم به عنوان موثرترين و ماندگارترين طرح ملي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ياد کرد و افزود: فراهم شدن زمينه براي حضور هفتگي جوانان و نوجوانان عضو کانون ها در بين وارثان فرهنگ ايثار و شهادت، آنان را در برابر پيکان هاي زهرآگين دشمنان اسلام و نظام جمهوري اسلامي مصون نگه مي دارد.
مدير کانون فرهنگي هنري نينوا بخش بيکاه ادامه داد: طرح سه شنبه هاي تکريم از روزهاي نخست تاکنون به صورت منظم در اين بخش اجرا مي شود و تاکنون آثار و برکات فراواني را به دنبال داشته است.
وي مي افزايد: سه شنبه اين هفته که با هفته کتاب مصادف شده، بهترين فرصت براي شناسايي و معرفي شهيد مروج فرهنگ کتاب به عنوان الگويي براي جوانان به ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بود که کانون نينوا از اين فرصت به نحو احسن استفاده کرد.شهيد حبيب آوازه در سال ۱۳۴۸ در خانواده اي متدين در بيکاه از توابع شهرستان رودان متولد شد، در شش سالگي قدم به مدرسه گذاشت و دوره ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت به اتمام رساند، براي ادامه تحصيل در دوره متوسطه در آزمون تربيت معلم علامه طباطبايي رودان شرکت و قبول شد و تحصيلات را تا سوم دانشسراي تربيت معلم در رشته آموزش ابتدايي ادامه داد.
ازدوران نوجواني عشق و علاقه خاصي به مذهب و فراگيري مسائل ديني داشت وي سطوح بينش وآگاهي اسلامي خود را بالا مي برد. وي در اخلاق و رفتار نمونه و الگو بود و مي دانست که اسماعيل واربايد خود را براي دفاع از اسلام قرباني کند و براي تحقق اين اين مهم به عضويت بسيج درآمد و پس از مدتي به جبهه اعزام شد.