masajed

کانون امام رضا (ع)

مسجد امام رضا (ع)


امتياز فهما (1401) : 13679 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 3065

دنبال کننده: 161 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 208 نفر

انعکاس خبری برنامه های کانون

انعکاس خبری برنامه های کانون

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲
کانون فرهنگي هنري امام رضا(ع) در ايل گلي تبريز توانسته کانوني به مرکز آموزشي و تربيتي تبديل شود و با برگزاري طرح پنج ساله در مهارت افزايي کودکان و نوجوانان اقدامات موثري انجام دهد.

«محمد آراسته»، مدير کانون فرهنگي هنري «امام رضا(ع)» در جوار مسجد امام رضا(ع) (واقع در منطقه ائل گلي) در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون هاي مساجد خبرگزاري شبستان از فعاليت هاي فرهنگي، تربيتي اين کانون در راستاي مهارت افزايي کودکان و نوجوانان اين محله و مسجد گفت و با اشاره به اهميت اين موضوع بيان کرد: از سال ۸۲ اين کانون با هدف تربيت کودکان و نوجوانان فعاليت خود را شروع کرده است، کانون امام رضا(ع) تمام همتش را بر تربيت قشر نوجوان و کودک گذاشته و طرح هاي آموزشي ۵ ساله را برنامه ريزي کرده است تا در يک بازه زماني مشخص مهارت‌هاي لازم را کسب کنند.

کانوني مسجدي که يک کتابخانه را به مرکز آموزشي تبديل کرد

مدير کانون فرهنگي هنري امام رضا(ع) ضمن بيان اهميت تربيت قشر کودک و نوجوان، تصريح کرد: کانون تا سال ۹۴ فقط کتابخانه و قرائت خانه داشت و از سال ۹۶با دريافت مجوز آموزشي به صورت رسمي به عنوان محل آموزشي افتتاح شد و از کودکان و نوجوانان در بازه سني ۷ تا ۱۳ ساله پذيرش داشته و به صورت ثابت ۱۵۰ نفر در اين کانون عضويت دارند که در ايام مختلف سال اين تعداد افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: ۵ سال اول اين طرح به اتمام رسيده و تقريباً شش ماهي است که ۵ ساله دوم شروع شده و از کودکان و نوجوانان بسياري در اين طرح ثبت نام به عمل آمده است، علاقه‌مندان همچنان مي‌توانند در اين طرح پنج ساله ثبت نام کنند.
مدير کانون فرهنگي هنري امام رضا(ع) با اشاره به استقبال خوب از طرح ۵ ساله، ابراز کرد: از آغاز ثبت نام دوره جديد شاهد استقبال دانش آموزان بسياري بوده‌ايم و تاکنون ۶۰۰ نفر در برنامه‌هاي آموزشي کانون ثبت نام کرده‌اند.

کانوني مسجدي که يک کتابخانه را به مرکز آموزشي تبديل کرد

آراسته با بيان اينکه هزينه اين کلاس‌ها در مقايسه با ديگر مکان‌ها بسيار کمتر است ابراز کرد: کلاس‌هاي برگزار شده در اين طرح بسيار متنوع بوده و سعي شده به نيازها و علاقه‌مندي‌هاي کودکان و نوجوانان دقت شود تا بازخورد مناسب را داشته باشيم، کلاس‌ها شامل کلاس هاي زبان، نقاشي، خوشنويسي و آبرنگ است.
وي در ادامه بيان کرد: در اين کانون کلاس‌هاي قرآني نيز با استقبال خوب کودکان و نوجوانان در حال برگزاري است که اين کلاس‌ها شامل؛ روخواني و روانخواني قرآن کريم، تجويد و حفظ سه ساله قرآن است که در کلاس حفظ قرآن تاکنون موفق به تربيت دو حافظ کل قرآن کريم شده‌ايم.

آراسته با بيان اهميت مشاوره به خصوص در زمينه تربيتي نوجوانان عنوان کرد: در کانون امام رضا(ع) در کنار تمام برنامه‌هاي آموزشي کارگاه‌هاي مشاوره هم برگزار مي‌شود تا علاوه بر تربيت آموزشي در اين زمينه نيز مهارت‌هاي لازم کسب شود.

مدير کانون فرهنگي هنري امام رضا(ع) ادامه داد: در ۵ سال اول فعاليت اين کانون تمرکز بر تربيت مربي و کادرسازي بوده است به صورتي که از بين بانوان ۲۰ نفر نيرو تربيت شده تا در خدمت کودکان و نوجوانان دختر باشند و همچنين از بين آقايان ۱۲ نفر به عنوان ارکان ثابت با تخصص‌هاي گوناگون برنامه‌ها و طرح‌هاي اين کانون را اجرا مي‌کنند.
کانوني مسجدي که يک کتابخانه را به مرکز آموزشي تبديل کرد
وي ادامه داد: معاونت‌هاي مختلفي در اين کانون فعاليت دارد مثل معاونت فرهنگي، معاونت فضاي مجازي، معاونت رسانه و...که هر يک مسئوليت ويژه خود را دارند. کار در فضاي مجازي با قوت ادامه دارد به گونه‌اي که در شبکه‌هاي اجتماعي داخلي و خارجي مخاطبان بسياري فعاليت‌هاي اين کانون را دنبال مي‌کنند.

آراسته به برنامه‌هاي تفريحي اين کانون که در راستاي جذب کودکان و نوجوانان اجرا مي‌شود اشاره و ابراز کرد: در طول سال و ايام مختلف با برگزاري اردوهاي زيارتي مانند سفر مشهد و سياحتي برنامه‌هاي ورزشي مثل استخر، پينت بال و... سعي در جذب کودکان و نوجوانان و شادي آفريني داريم.
وي به ديگر برنامه‌هاي اين کانون اشاره و تأکيد کرد: در تمامي مناسبت‌هاي ملي و مذهبي در اين کانون برنامه و مراسم ويژه‌اي برگزار مي‌شود و مخاطبان بسياري در اين برنامه‌ها شرکت مي‌کنند؛ براي مثال در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها ويژه برنامه هزار نفري با اطعام برگزار شد و نيز با اهدا هديه به دانش آموزان ۴۰۰ نفره يلدا را جشن گرفتيم.

آراسته از آغاز به کار کتابخانه اين کانون نيز خبر داد و گفت: کتابخانه اين کانون که با همت افراد دغدغه مند و علاقه مند کتابخواني در چند روز اخير آماده شده و آماده بهره برداري است که به زودي افتتاح خواهد شد.

کانوني مسجدي که يک کتابخانه را به مرکز آموزشي تبديل کرد

مدير کانون امام رضا عليه السلام در پايان خاطرنشان کرد: هنگام پذيرش از والدين مي‌خواهيم که با همکاري‌ لازم را داشته باشند تا نيروي متخصص در عرصه علمي، اخلاقي و ... را تربيت کنيم تا علاوه بر افزايش مهارت او بتواند در جامعه نيز تاثير مثبت داشته باشد.
علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند با اين شماره ۰۹۹۸۱۱۰۰۸۰۲ تماس بگيرند