masajed

کانون صالحون

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)


امتياز فهما (1401) : 6903 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 4985

دنبال کننده: 15 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 57 نفر

محفل انس با قران همراه باتکریم فعالین مساجد

محفل انس با قران همراه باتکریم فعالین مساجد

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱
محفل انس با قرآن همزمان با روز جهاني مسجد با حضور اعضاي کانون فرهنگي هنري صالحون در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جعفرآباد برگزار شد.

در ابتداي اين محفل ،حجت الاسلام طالبي گفت: مسجد پايگاه انسجام و يکپارچگي مسلمانان است و نماز جماعت و تشکيل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبي بيانگر هماهنگي و انسجامي است که حضور در مسجد فراهم مي‌آورد. در اينجاست که افراد نمازگزار همچون قطره‌هاي آب به يکديگر مي‌پيوندند تا دريايي از اتحاد را به نمايش درآورند. همه در کنار يکديگر در برابر پروردگار يکتا رو به سوي يک قبله مي‌کنند و لب به حمد و ثناي آن يگانه نازنين مي‌گشايند و هماهنگ با يکديگر سرود توحيد را زمزمه مي‌کنند.

در ادامه حجت السلام طالبي امام جمعه بخش جعفرآباد اظهار نمود: پيامبر گرامي اسلام(ص) پايه‌گذار اولين مسجد است. او مکاني را پايه‌گذاري کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحاني و معنوي، کانون فعاليت‌هاي اجتماعي مسلمانان نيز به شمار مي‌رفت. به همين دليل مسجد در طول تاريخ اسلام از ويژگي برجسته‌اي برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمين در ابعاد مختلف، از جمله عقايد و فعاليت‌هاي فرهنگي، عبادي، سياسي و اقتصادي در مساجد انجام مي‌شد.

در ادامه ضمن قرائت آياتي چند از کلام الله مجيد توسط قاريان شهرستان، 20 نفر از فعالين مسجد تجليل شد.