masajed

کانون سیدالساجدین(ع)

مسجد هشتي


امتياز فهما (1401) : 15540 امتياز (از 240 هزار)

دنبال کننده: 90 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 126 نفر

یادداشتی در رثای شهادت سردار سلیمانی

یادداشتی در رثای شهادت سردار سلیمانی

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸
بسم رب الشهدا
يادداشت کانون فرهنگي هنري سيدالساجدين عليه السلام به مناسبت شهادت سردار قاسم سليماني
ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منّت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم‌.
آيه شريفه ۵ سوره قصص
پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بهمن ۵۷ آغازي بر بطلان سال ها سلطه و تسلط امپرياليسم جهاني بر منطقه خاورميانه بود. هرچند در کودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ چهره واقعي آمريکاي جنايتکار آشکار شده بود و سال ها با استفاده از رژيم دست نشانده پهلوي ، چپاولگري خود را نه تنها در ايران بلکه در منطقه خاورميانه اجرايي کرده و ايران را ژاندارم منطقه ناميده بود اما با استقرار نظام اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله ، تمام اميد هاي او به يأس بدل شد و چاره کار را در براندازي اين نظام مقدس نو پا ديد لذا طرح ريزي و اجراي کودتا ، تحميل هشت سال جنگ و شهادت ۱۹۷ هزار نفر و تخريب اماکن و صنايع و ... ، ترور بيش از هفده هزار شهروند ايراني اعم از روحانيون ، مسئولين ، نيروهاي امنيتي ، دانشمندان هسته اي و حتي مردم عادي ، تهاجم فرهنگي، حمله به هواپيماي مسافربري و کشتار چند صد نفر مسافر ، توطئه و تشکيل گروه هاي برانداز ، تحريم اقتصادي و ... که يا بصورت مستقيم توسط نيروهاي آمريکايي و يا بصورت غير مستقيم و با توسل به ديگر کشورها و استخدام مزدوران منافق پيشه در دستور کار خود قرار داده و اجرايي نمود.اما خداوند پشتيبان ملتي است که ايمان آورده و در اين راه استقامت نمايند و ملت ايران با ايماني راسخ در برابر تمامي ناملايمات و توطئه هاي آمريکاي جنايتکار و مزدورانش ايستادگي نموده و آنها را در نتيجه بخش بودن طرح هاي خود ناکام گذاشتند.
در خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي نيز آنچه که در سال هاي اخير توسط آمريکا و متحدانش جهت چپاول کشورهاي اسلامي خاورميانه و جهت تضعيف و ضربه زدن به ايران اسلامي و تفکر حکومت اسلامي اتفاق افتاد ، تشکيل گروه هاي اسلامي بود که بويي از اسلام نبرده بودند . فرقه هايي همچون طالبان ، القاعده ، داعش و ... که به سرعت تشکيل يافته و قدرت لحظه اي پيدا کردند بگونه اي که در افغانستان و پاکستان و در عراق و سوريه با کشتار وسيع و جنايت هاي بي شمار رعب و وحشت عجيبي به راه انداختند و تلاش نمودند که به مرزهاي ايران نزديک شوند اما با تدبير جمهوري اسلامي ، جبهه مقاومت اسلامي در منطقه خاورميانه شکل يافت و مجاهدان راه حق از افغانستان و ايران و عراق تا سوريه و لبنان و ... دور هم جمع شدند و آخرين توطئه استکبار جهاني را که تشکيل داعش ( حکومت اسلامي عراق و شام ) بود را با شکست کامل مواجه نمودند .
اين شکست سنگين که غرور استکبار جهاني را در جهان شکسته بود ، کينه و بغض عاملان اين شکست را در دل عالي ترين مقامات خونخوار آمريکاي جنايتکار بوجود آورد و آنها چاره کار را تنها ترور سرداران با عظمت جبهه مقاومت اسلامي دانستند.لذا يوم الله ۱۳ دي ماه ۹۸ بنام سرباز ولايت حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران و ابو مهدي معاون بسيج مردمي عراق در تاريخ جبهه مقاومت به عنوان روز جهاني مقاومت به ثبت رسيد . در اين روز پاکترين فرماندهان به دستور مستقيم شرورترين خلق ، ترامپ خونخوار و با حمله مستقيم پهبادهاي آمريکاي جنايتکار در خيابان هاي بغداد به شهادت در راه حق نائل آمدند .
آري شهادت در جبهه حق عليه باطل از خلقت آدم تا نبوت خاتم و از پهلوي شکسته مادر تا فرق شکافته پدر ، از جگر سوزان سبط اکبر تا گلوي بريده سرور شهيدان عالم و از زهر کينه هشت فرزند پاکش تا ظهور دولت حضرت يار بوده و خواهد بود.مجاهد راه حق که جز به هدايت و رستگاري خلق نمي انديشد و عمر پر خير و برکت خود را جز در راه تحقق آن سپري نمي نمايد لياقت آن را مي يابد که مرگ او نيز کار ساز شود و خون شهيد است که بيش از پيش چهره ظالم را به خلق مي نماياند و بيدارگري مي کند . و چه خوب گفت آن حکيم فرزانه و يگانه دوران امام خميني کبير ( قدس سره ) که [ بکشيد ما را ، ملت ما بيدارتر مي شود]. مگر نه اين است که خون سيد و سالار شهيدان ، کوفيان در خواب رفته را بيدار کرد و خونخواهي آن شهيد مظلوم بساط يزيد را درهم پيچيد . لذا اولين اثرات خون شهيد قاسم سليماني و ابو مهدي هم به بار نشست و خشم ملت هاي آزادي خواه جهان و نيز ملت بزرگ ايران و عراق از آمريکاي جهانخوار را بيش از پيش کرد و ديديم که مجلس و دولت عراق خروج تمامي نيروهاي آمريکايي را از کشور عراق در دستور کار خود قرار دادند و مجلس ايران نيز طرح سه فوريتي مقابله با تروريسم بين المللي را تصويب و تحويل دولت نمود . آنجا که سخن و پيام و گفتگو اثر ساز نيست ، اين خون شهيد است که به اذن الهي بيداري مي آفريند. آري بيداري ملت ها و دولت ها اولين گام مقاومت آنها در برابر چپاول گري هاست . و مقاومت و ايستادگي زمينه ساز رشد و تعالي جوامع بشري است . و اراده الهي بر آن قرار گرفته است که با بيداري ملت ها و ايمان و استقامت آنها در راه حق ، ريشه کفر و ظلم و تعدي برچيده شده و حکومت عدل الهي استقرار يابد .
[و در راه تعقيب دشمن، (هرگز) سست نشويد! (زيرا) اگر شما درد و رنج مي‌بينيد ، آنها نيز همانند شما درد و رنج مي‌بينند ؛ ولي شما اميدي از خدا داريد که آنها ندارند ؛ و خداوند، دانا و حکيم است ]. آيه شريفه ۴ سوره نساء.
[اي کساني که ايمان آورده‌ايد! اگر (آيين) خدا را ياري کنيد، شما را ياري مي‌کند و گامهايتان را استوار مي‌دارد]. سوره مبارکه محمد آيه ۷ والسلام علي من التبع الهدي سيد مصطفي امام زاده