masajed

کانون ثارالله(ع)

مسجد امام حسين(ع)


امتياز فهما (1401) : 3079 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 2525

دنبال کننده: 8 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 51 نفر

فعالیت های شاخص سال 1401

فعالیت های شاخص سال 1401

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
محمد مرتضوي -مدير کانون فرهنگي و هنري ثارالله مسجد امام حسين عليه السلام بجنورد- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان از خراسان شمالي، از جمع خواني قرآن کريم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: هر شب يک ساعت بعد از اذان مغرب و عشاء، نماز جماعت به امامت حجت الاسلام «رباني» اقامه و پس از آن جمع خواني قرآن کريم برگزار مي شود.



وي در تشريح مهم‌ترين فعاليت هاي کانون در سال گذشته بيان کرد: با توجه به تداوم و گسترش بيماري کرونا، اکثر فعاليت ها و برنامه هاي کانون در قالب تهيه و توزيع بسته هاي معيشتي با عنوان کمک هاي مومنانه يا مواسات و دستگيري از نيازمندان انجام شد.



مرتضوي از تهيه و توزيع ۱۶۰ بسته سبد کالاهاي اساسي به ارزش 240 ميليون ريال خبر داد و افزود: 26 نفر از کودکان نيازمند تحت پوشش کميته امداد هم در اين ايام، اطعام شدند.



وي به ذبح سه راس گوسفند به نيت سلامتي و ظهور امام زمان (عج) و توزيع بين محرومان و تهيه سه فقره جهيزيه شامل وسايل آشپرخانه، لباس، کمد، ميز و تلويزيون براي نوعروسان نيازمند اشاره کرد و گفت: با توجه به اهميت و ضرورت ارتقاي علم و دانش بچه مسجدي ها، مبلغ 200 ميليون ريال به يکي از دانشجويان پزشکي عضو کانون کمک مالي انجام شد.



مدير کانون فرهنگي و هنري ثارالله مسجد امام حسين عليه السلام بجنورد، کمک 270 ميليون ريالي به مقاوم سازي منزل يکي از نيازمندان محله، کمک 30 ميليون ريالي براي تهيه دارو نيازمندان و تهيه لوازم تحرير براي دانش آموزان نيازمند همزمان با بازگشايي مدارس را از ديگر فعاليت هاي کانون نام برد.



وي بيان کرد: تهيه و توزيع لباس متناسب با فصول مختلف سال، تهيه و توزيع غذاي گرم در مناسبت هاي مذهبي، اطعام کودکان بي سرپرست و يا بد سرپرست کميته امداد، کمک هزينه بيماران نيازمند از جمله هزينه هاي ويزيت پزشکان، هزينه دارو، درمان، آزمايش ها و عمل هاي سرپايي از ديگر حمايت هاي کانون از نيازمندان و محرومان محله بوده است.



مرتضوي همچنين با اشاره به افتتاح پايگاه بسيج شهيد ابراهيم هادي در مسجد امام حسين در بهمن ماه سال گذشته، اظهارکرد: با افتتاح اين پايگاه کلاس هاي تبيين احکام ديني و حلقه هاي صالحين، پاسخ به شبهات ديني و مسائل روز و تشکيل شوراي فرهنگي در کانون کليد خورد.



گفتني است، کانون فرهنگي و هنري ثارالله مسجد امام حسين عليه السلام بجنورد از دهم دي ماه سال 86 فعاليت فرهنگي و هنري خود را آغاز کرده است.