برنامه‌های یک کانون روستایی برای رزمایش همدلی و ایثار رمضان/ راه‌اندازی هیئت مجازی برای بچه‌های مسجد

برنامه‌های یک کانون روستایی برای رزمایش همدلی و ایثار رمضان/ راه‌اندازی هیئت مجازی برای بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
سلامی با اشاره به مشارکت کانون امام حسن مجتبی(ع) با طرح ملی «راهکار»، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری مسابقات حدیث و راه‌اندازی هیئت مجازی از وجوه این همکاری است.

«مهرداد سلامی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اقدامات کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» (واقع در روستای بائن شهرستان لار استان فارس) برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: از آغاز شیوع این ویروس منحوس، بچه های مسجد هر شب اقدام به سمپاشی و ضدعفونی کردن کل روستا کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» ادامه داد: مراجعه به درب منازل کادر درمانی بیمارستان های شهرستان لار و تقدیر از خدمات مدافعان سلامت، از دیگر اقدامات اعضاء و فعالان این کانون در این راستا است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا فعالیت های کانون در فضای مجازی دنبال می شود، گفت: روستای بائن از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد از این رو، برگزاری جشن های نیمه شعبان و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان را در فضای مجازی دنبال کردیم. چنان که مسابقه 30 شب 30 مسابقه با محور کلام امیرمومنان امام علی(ع) را در همین راستا در ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم.

 

سلامی ادامه داد: پخش اذان و مناجات قبل از اذان ظهر و اذان مغرب و برگزاری آئین های مناجات خوانی و مداحی و سخنرانی بدون حضور جمعیت و پخش مستقیم از صفحه اینستاگرام مسجد و کانون ازجمله دیگر فعالیت های مجازی کانون امام حسن مجتبی(ع) است.

 

وی با اشاره به همکاری کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» با طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حال اجرا است، ابراز کرد: در این راستا بسته های حمایتی در چند مرحله و هر مرحله از نظر تعداد 50، 70 و نیز 80 بسته به همت خیران مسجد امام حسن مجتبی(ع) و کانون تهیه و بین محرومان روستا توزیع شده است.

 

وی با اشاره به کسب رتبه شایسته تقدیر توسط کانون امام حسن مجتبی(ع) در طرح ملی «فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران)»، بیان کرد: تعداد اعضاء که شامل 593 نفر در این کانون روستایی است و نیز اقدامات و ابتکارات فرهنگی همچون اجرای طرح های کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان نوجوانان از دلایل این انتخاب است.

 

سلامی ادامه داد: به منظور تشویق این گروه سنی به مطالعه و کتابخوانی، کمد جوایز را در کانون طراحی کرده ایم تا نوجوانان عضو و فعال در حوزه کتابخوانی به تناسب امتیازات کسب شده شان و به انتخاب خود جوایزی را دریافت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» درباره دیگر اقدامات این کانون برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: با همکاری کانون های فعال شهرستان و استان به اجرای طرح های «حافظ خوانی» و معرفی کتاب های شاخص و برگزاری مسابقه های کتابخوانی اهتمام داریم. میزان مشارکت بچه های روستا در این طرح ها مطلوب است.

 

وی با بیان اینکه ما در کانون امام حسن مجتبی(ع) روستای بائن اهتمامی ویژه به ثبت فعالیت ها در پورتال بچه های مسجد داریم، خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های حضوری کانون فعالیت هایی همچون طرح «هر خانه یک پرچم»، برگزاری جشن های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، یادواره سردار سرلشکر شهید «حاج قاسم سلیمانی» و یادواره شهدای شهرستان لار انجام شد.

 

گفتنی است، کانون امام حسن مجتبی(ع) روستای بائن در شهرستان لار، 593 عضو دارد و مجوز فعالیت خود را در سال 97 از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دریافت کرده است.

پایان پیام/ 9