استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه فجر در «ایران قوی» + ویژه‌برنامه‌ها

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه فجر در «ایران قوی» + ویژه‌برنامه‌ها

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سعادتی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های دهه فجر کانون‌های مساجد ذیل طرح ملی «ایران قوی» در حال اجرا است، گفت: برگزاری محافل قرآنی، برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» و اجرای پویش‌های «برای مادرم» و «به لطف مادر» ازجمله این برنامه‌ها است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های ستاد فهما ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بسیاری از طرح و برنامه های دهه فجر امسال همچون جشنواره «سرود انقلاب» و ... ذیل طرح ملی «ایران قوی» در حال اجرا است. این طرح 22 بهمن ماه به پایان می رسد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: در همین راستا محافل قرآنی با حضور چهره های برجسته و بین المللی قرائت از 12 تا 22 بهمن ماه با همکاری کانون های فرهنگی هنری و میزبانی مساجد برگزار می شود. اطلاعات مربوط به مساجد مجری این محافل و نیز قاریان حاضر در آنها در سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ درج شده است.

 

 

 

 

وی تصریح کرد: برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در دو رده سنی 7 تا 16 سال در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز و نقاشی آیات و رده سنی 16 تا 30 سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل خوانی و حفظ قرآن نیز از جمله ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

سعادتی از آغاز اجرای طرح ملی «کوثر» همزمان با دهه فجر انقلاب خبر داد و گفت: این طرح با شعار «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در 10 استان اجرا می شود و افتتاحیه آن از 11 تا 15 بهمن ماه در استان یزد با حضور مادران و مربیان قرآن در حال برگزار است.

 

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: ثبت و به روز رسانی اطلاعات کانون های مجری طرح ملی «تلاوت نور» نیز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال انجام است و تا کنون اطلاعات نزدیک به ۱۳۵۰۰ کانون ثبت و به روزرسانی شده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما اضافه کرد: چاپ و رونمایی از مجموعه چهارجلدی «تفسیر همراه» ویژه ائمه جماعات در قع وزیری نیز در ایام الله دهه فجر انجام می شود. این مجموعه شامل تفسیر یک آیه از هر صفحه از قرآن های 604 صفحه ای است.

 

سعادتی با بیان اینکه قرآن و عترت از محورهای چهارگانه طرح ملی «ایران قوی» است، ابراز کرد: در این راستا مسابقه تفسیر کوتاه جزء 8 قرآن کریم از 8 آذرماه در حال برگزاری است و مهلت شرکت در آن 22 بهمن ماه، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به پایان می رسد.

 

وی از اجرای پویش «به لطف مادر» با همکاری با آستان قدس رضوی(ع) خبر داد و گفت: این طرح مشتمل بر شکرگذاری مردم ایران و جهان از نعمت پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با شب ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و همراه با توسل به ساحت مقدس چهارده معصوم(ع) برای دفع بلای کرونا، اجرا می شود.

 

 

 

 

سعادتی از همکاری با حرم حضرت فاطمه معصوم سلام الله علیها در برگزاری جشنواره ملی «برای مادرم» خبر داد و تاکید کرد: این جشنواره در بخش نخست شامل مسابقات «فاطمه و فاطمه» برای کودکان، «مهربان» ویژه گروه سنی نوجوان و «محبوبه عرش» ویژه عموم علاقمندان برگزار می شود.

 

وی درباره بخش دوم این جشنواره اظهار کرد: این بخش با عنوان برای مادرم شامل پویش ملی خدمت به مادران و تکریم آنان همراه با پیشنهاد کارشناسان خانواده است. بخش سوم این جشنواره شامل تکریم مادران شهدا و مادران زیر 35 سال دارای چهار فرزند و مادران فعال در عرصه های اجتماعی و جهادی است. علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند از 10 تا 22 بهمن ماه به پایگاه های اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نیز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مراجعه کنند.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد فهما می کوشد از مجرای این طرح و برنامه ها بچه های مسجد را هر چه بیشتر با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کند.

 

 

پایان پیام/ 9