توزیع مجازی فراخوان طرح قرآنی ۱۴۵۵بین کانون های مساجد مازندران

توزیع مجازی فراخوان طرح قرآنی ۱۴۵۵بین کانون های مساجد مازندران

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید و زندگی» از امروز ۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در کانون های مساجد مازندران کلید خورد و به مدت ۱۰ هفته تا ۱۲ شهریور ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌از آغاز سراسری طرح ملی ۱۴۵۵خبر داد و اظهار کرد: شرکت در این طرح با توجه به شیوع کرونا صرفا به صورت غیرحضوری و از طریق ارسال پیامک و یا بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد به آدرسhttps://bachehayemasjed.ir/ امکان پذیر خواهد بود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان این طرح در دوره تابستان در بازه زمانی ۵تیرماه جاری تا ۱۲شهریور برگزار می شود، یادآورشد:«قرآن، امید، زندگی» به عنوان شعار امسال این طرح در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش پیامکی این طرح، به مدت 70 روز هر روز از یک آیه مشخص، سوالی طرح می شود و در اختیار عموم قرار داده می شود، افزود: علاقمندان می توانند گزینه صحیح را به سامانه پیامکی 300004444  ارسال نمایند و در قرعه کشی روزانه شرکت نمایند. در این بخش در هر روز به 10 نفر جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ادامه داد: در بخش جشنواره طرح قرآنی۱۴۵۵نیز، از 70 آیه روزانه بخش پیامکی، 10 آیه منتخب شده است (هر هفته یک آیه با یک موضوع اختصاصی) علاقمندان با مراجعه به سامانه فهما و انتخاب آیه مورد نظر نسبت به بارگذاری آثار در رشته مورد علاقه اقدام می نمایند. از نظر زمانی محدودیتی برای بارگذاری آثار در نظر گرفته نشده است و  علاقمندان می توانند تا آخرین هفته نسبت به بارگذاری آثار در هرکدام از موضوعات انتخابی اقدام نمایند .

 

وی رشته های بخش جشنواره ای را شامل فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعرداستان نویسی، گرافیک (طراحی پوستر)، محصولات چندرسانه ای ( فیلم موبایل از تلاوت و مفاهیم آیه، عکس نوشت، کلیپ یا نماهنگ ) اعلام کرد و خاطرنشان شد: امید است برگزاری طرح های قرآنی منجر این شود که قرآن وارد زندگی مردم شود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه  برگزاری این طرح ملی امسال به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن تدارک دیده شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح با توجه به موضوعات مبتلا به جامعه کلید خورد.

 

وی گفت: بر اساس آیات و مفاهیم کلیدی هر آیه سوالاتی برای بخش پیامکی طراحی می شود که این پرسش‌ها از طریق کانال ستاد فهمای مازندران به آدرسravabetomomi@ به اشتراک گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این طرح قرآنی می توانند با دریافت اپلیکیشن شبکه قرآن و معارف سیما، اپلیکیشن شاد و همچنین تلویبیون اقدام نمایند.

پایان پیام/ 286