بچه هاي مسجد بايد موج جريان ساز و اثرگذار فرهنگي و اجتماعي ملي و فراملي ايجاد کنند

بچه های مسجد باید موج جریان ساز و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی ملی و فراملی ایجاد کنند

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
محمديان با تأکيد بر کشف و پرورش عناصر راهبر در کانون هاي مسجدي، ابراز کرد: بچه هاي مسجد بايد در حوزه فرهنگي حرف براي گفتن داشته باشند و موج جريان ساز و اثرگذار فرهنگي و اجتماعي ملي و فراملي ايجاد کنند.
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گردهمایی دوروزه مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در مجموعه فرهنگی باغ زیبا آغاز شد.

محمدتقی محمدیان در پنل عصرگاهی این گردهمایی گفت: فرصت سازی، فراهم کردن زمینه رقابت، کادرسازی، اهتمام به تولید آثار مسجدی توسط کانون های مساجد و فراهم کردن بستر رونق حضور بچه های مسجد جزئی از ماموریت های کانون های فرهنگی هنری است و ستاد هماهنگی کانون های مساجد نقش هادی و ناظر بر روند این کار را دارد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: رویکرد این ستاد تقویت زیست بوم کانون های مساجد، هویت بخشی، توانمندسازی، پشتیبانی و انسجام بخشی کانون ها است و برنامه ریزی برای توانمندسازی و آموزش کادر و اعضا، معرفی  شاخص های کانون موفق از برنامه های مورد توجه است.

وی به برنامه هایی که در کانون ها باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و ادامه داد: لازم است، رویدادهای جریان ساز از سوی کانون ها طراحی و برنامه های الگوساز به تناسب استانی و منطقه ای برگزار شود و ایجاد ساز و کار و رصد روزآمد در برابر جبهه معارض مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه کانون های مساجد اهتمام به تربیت هسته های وفادار به منظور جریان سازی و تاثیرگذاری داشته باشند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر کشف و پرورش عناصر راهبر در کانون های مسجدی، ابراز کرد: بچه های مسجد باید در حوزه فرهنگی، موضوع عفاف و حجاب و ... حرف برای گفتن داشته باشند و موج جریان ساز و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی ملی و فراملی ایجاد کنند. همچنین، ستاد هماهنگی کانون های مساجد باید مرجعیت ستادی در دستگاه‌های متولی مسجد داشته باشد.

وی بچه های مسجد را از سامانه های کم نظیر دانست و گفت: در دور جدید فعالیت معاونت ساماندهی یک نظام مسائل‌ از اقدامات، اسناد بالادستی و اقتضائات استخراج کرده ایم تا با توجه به انتظارات رهبری از مساجد برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی گفت: خوشبختانه، مشکلات شیوه نامه تاسیس، صدور مجوز و دستورالعمل کانون ها مرتفع شده و اصلاح اساسنامه مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این گردهمایی، زهرا موسوی‌پناه، مدیرکل اداره آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون های مساجد به ارائه گزارشی از فعالیت های این حوزه و نیز طرح های مرتبط با کانون های تخصصی خواهران و جوانی جمعیت پرداخت و به سوالات این حوزه پاسخ داد.