مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود

مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام فنایی گفت: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت جانسوز امام جواد(ع) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت جانسوز امام جواد(ع) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن زمان برگزاری این مراسم را چهارشنبه(8تیر) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء عنوان کرد و افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام ترکی به سخنرانی و تقی ناصح به مداحی خواهند پرداخت.

 

وی گفت: امام جواد (علیه‌السلام) در خردسالی به امامت رسید و جوانترین امامی است که به دستور معتصم عباسی در سن  ۲۵ سالگی مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریخ کرد: یکی از ویژگی‌های امام محمدتقی همان «جود و احسان و بخشش» است که لقب جواد هم به خاطر همین ویژگی بوده که برگرفته از نام‌های زیبای پروردگار متعال است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: حضرت امام جواد (ع)، دارای خصوصیت های اخلاقی و اجتماعی منحصر به  فردی از جمله بردباری، نیکو سخن گفتن، عابد و ایثار، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر رفتارها بود، بگونه ای که با شخصیت بی نظیر و جامع کمالات و فضایل علمی و اخلاقی، دوست و دشمن را تحت تاثیر قرار می داد.

پایان پیام/ 526