۱۳ آبان روز انزجار از استکبار جهانی/ اعضای کانون‌های مساجد گیلان در راهپیمایی حضور گسترده دارند

۱۳ آبان روز انزجار از استکبار جهانی/ اعضای کانون‌های مساجد گیلان در راهپیمایی حضور گسترده دارند

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱
کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان همگام و همراه با یکدیگر به مناسبت روز استکبار ستیزی (۱۳ ‌آبان) ویژه برنامه های متنوعی را با محوریت تبیین اهمیت این روز در نظر گرفته اند که شاخص آن حضور در راهپیمایی ۱۳ ‌آبان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان -مائده فلاحتکارضیابری؛

یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ استاین روز که در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده فرصتی برای تبیین و بازخوانی حوادث مهمی است که در سه مقطع زمانی، مبارزه ملت شجاع ایران با آمریکا و مستکبران جهان را در پی داشت و باید در قالب جهاد تبیین بیشتر به آن پرداخت.

 

به همین مناسب جمعی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غرب گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان ضمن اشاره به اهمیت ۱۳ آبان آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کردند.

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: مردم ما قطعاً در روز ۱۳ آبان با حضور حماسی خود در صحنه، انزجار خود از آمریکا را نشان می‌دهند و بیان می‌کنند که با سیاست‌های آمریکا و اهداف پلیدی که در کشورمان داشته است، مخالف هستند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: همه مردم باید در این روز به صحنه بیایند، همه افراد باید اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی خود را کنار بگذارند و برای حفظ امنیت کشور به میدان بیایند و در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند.

 

وی گفت: اعضای کانون حب المتین به همراه هیئت امنا و نمازگزاران مسجد جامع شاندرمن قطعا در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور با شکوه خواهند داشت و انزجار خود از مستکیرین را بیان خواهند کرد.

 

«سودابه وحدانی» با گرامیداشت روز ۱۳ آبان تصریح کرد: ۱۳ آبان در تقویم ملی جمهوری اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده و فرصتی بی بدلیل برای تبیین و بازخوانی مبارزات ملت غیور ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و مستکبران جهان با محوریت جوانان غیور و انقلابی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار افزود: با توجه به هجمه‌های اخیر جریان نفاق و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به ویژه در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و کشتار کودکان بی دفاع، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال پاسخ دندان شکنی به فتنه انگیزی‌های رژیم مستکبر آمریکا و جریان فتنه است.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت صبور و فهیم ایران با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، پاسخ این اتفاقات و اغتشاشات را هم به جریان استکباری و هم به جریان نفاق در میدان خواهند داد.

 

وحدانی اظهار کرد: اعضای کانون زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) با حضور در راهیپمایی روز ۱۳ آبان ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهیم کشید.

 

 

«حسین سوات‌پور» با تاکید به اینکه به همراه اعضای کانون جوانان پیرو ولایت ماسال در راهپیمایی ۱۳  آبان شرکت خواهیم کرد افزود: شرکت در این راهپیمایی به معنای مقابله با مستکبران و استعمارگرانی است که تلاش می‌کنند به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

 

مدیر کانون جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ بست ماسال گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بیانگر اتحاد، اعتقاد و تبعیت آنها از رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران پای آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین نفس ایستاده‌اند تصریح کرد: حضور پررنگ مردم، تمام دسیسه های استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رسانه های مزدور جریان کفر و ایادی منطقه ای آنها را بی اثر خواهد کرد.

 

«هادی رفعتی» با بیان اینکه  روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی است بیان کرد: در بین شهدای شاه چراغ چند تن از دانش آموزان ما به شهادت رسیدند و روز ۱۳ آبان هم متعلق به شهدای دانش‌آموز است و این موضوع هم اهمیت حضور همه ما در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال را بیشتر می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات پیش آمده و اهمیت بیش از پیش حضور مردم در صحنه، به همراه اعضای کانون امام مهدی(عج) با شکوه‌تر و منسجم‌تر از سال‌های گذشته در صحنه حاضر خواهیم شد.

 

گفتنی است؛ ملت همیشه در صحنه ایران نشان دادند که ایران عزیز هرگز به روزهای سیاه گذشته باز نمی‌گردد و این مسئله را با تجمعات خود در حمایت از نظام و رهبری در ماهای اخیر بارها به رخ کشیدند و این مهم را در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال هم بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

پایان پیام/ 526