حضور ۳۰۰ اثر در جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور

حضور ۳۰۰ اثر در جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: با اعلام فراخوان جشنواره، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۷ اثر با گویش بلوچی، ۵۰ اثر با گویش سردسیری، ۷۳ اثر با گویش بندری و ۱۶۰ اثر با گویش گرمسیری می باشند.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور ۹ آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) رودبار جنوب برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ های بومی و تقویت خرده فرهنگ ها دانست و افزود: یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه مبارزه با فرهنگ های دشمن تقویت و احیای فرهنگ های بومی و محلی است.

 

وی بیان کرد: همچنین شناسایی استعداد های فرهنگی و محلی مناطق و تقویت اعتقادات و باورها و ارزش ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

 

مسلمی مهنی یکی دیگر از اهداف این جشنواره را تمرکز زدایی فعالیت های فرهنگی ذکر کرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور در جنوب کرمان راه را برای فعالیت های دیگر در حوزه فرهنگ و هنر فراهم خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به استقبال بی نظیر هنرمندان از اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور، ابراز کرد: با اعلام فراخوان جشنواره، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۷ اثر با گویش بلوچی، ۵۰ اثر با گویش سردسیری، ۷۳ اثر با گویش بندری و ۱۶۰ اثر با گویش گرمسیری می باشند.

 

وی با بیان این مطلب که این جشنواره در سه بخش شعر آزاد، آسیب های اجتماعی و ایثار و شهادت برگزار می‌شود،  بیان کرد: پس از داوری های انجام شده  ۹ اثر در سه بخش شعر آزاد، ۳ اثر در بخش آسیب های اجتماعی و ۳ اثر نیز در بخش ایثار و شهادت حائز رتبه برتر می شوند.

 

مسلمی مهنی در خاتمه عنوان کرد: همچنین با نظر هیئت داوران در هر سه بخش، ۱۲ اثر شایسته تقدیر هستند.

پایان پیام/ 586