اولين المپياد فرهنگي بچه‌هاي مسجد برگزار مي‌شود

اولین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱
مقدم، با اشاره به اهميت شناسايي هسته‌هاي توانمند کانون‌هاي مساجد به منظور ارتقاي مسجدمحور سطح فرهنگي جامعه؛ از برگزاري اولين المپياد فرهنگي بچه‌هاي مسجد در سطح کشور خبر داد.

«مهدی مقدم» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اهمیت شناسایی هسته‌های توانمند و پیشرو فرهنگی کانون‌های مساجد برای ارتقای مسجد محور سطح فرهنگی جامعه بیان کرد: در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد کرده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه المپیاد در سه مرحله طراحی شده است، افزود: مرحله اول این المپیاد اواخر آذر و اوایل دی ماه سال جاری از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار خواهد شد.

وی طراحی این المپیاد را بر مبنای چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به عنوان عرصه‌های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، دانست و تصریح کرد:  مسأله شناسی، مسأله‌یابی و حل مسأله از اهداف دیگر این المپیاد است.

مقدم در ادامه منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ، مهارت برقراری ارتباط موثر، راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن، آشنایی با مسائل روز، شناخت ماهیت و عملکرد مسجد و کانون را از جمله منابع مرحله اول این المپیاد بر شمرد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود افزود: در این المپیاد شناسایی هسته‌های فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد از اولویت برخوردار بوده و به همین منظور سوالات به گونه‌ای طراحی شده است که اعضای هسته‌های فرهنگی مساجد بتوانند به صورت گروهی در یک فضای مشورتی به این سوالات پاسخ دهند.

مقدم همچنین مسجدمحوری، کار تشکیلاتی، جاذبه‌آفرینی هنری، استفاده از ظرفیت رسانه و خودکفایی را به عنوان شاخص‌های اصلی ارزیابی و شناسایی هسته‌های فرهنگی کانون‌های مساجد معرفی کرد.