مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین (س) در کانون ‌«شهید رحمانیان» جهرم برگزار می شود

مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین (س) در کانون ‌«شهید رحمانیان» جهرم برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱
مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین (س) در کانون ‌فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» شهرستان جهرم با برگزاری آیین سوگواری نسبت به این بانوی فرهیخته و مادر حضرت ابوالفضل (ع) ادای احترام می کنند.

 

مراسم عزاداری حضرت ام البنین (س) امشب ۱۵ دی ماه با نوحه خوانی و مرثیه سرایی «علیرضا عطایی» ذاکر اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

این مراسم از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه پیدا می کند.

 

از عموم بچه های مسجد، اهالی مسجد و مردم ولایت‌مدار جهرم برای شرکت در این مراسم دعوت شده است. 

 

به گزارش شبستان، «فاطمه بنت حِزام» مشهور به «اُمّ‌الْبَنین» (درگذشته ۶۴ق) از همسران امام علی (ع) و مادر عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

 پس از واقعه کربلا، «ام البنین» به همراه نوه‌اش «عبیدالله بن عباس بن علی» و جمعی از مردم مدینه روزهای زیادی را در قبرستان «بقیع» برای امام حسین (ع) و فرزندانش سوگواری می‌کردند؛ مدفن ام البنین در قبرستان «بقیع» است.

 

عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام‌البنین به اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی و بزرگی یاد کرده‌اند.

 

 به گفته شهید ثانی و مقرم، «ام‌البنین» نسبت به خاندان پیامبر، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند.

پایان پیام/ 691