همایش «شهیدالقدس» در بیرجند برگزار شد

همایش «شهیدالقدس» در بیرجند برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱
همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی «شهیدالقدس» با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی «شهیدالقدس» به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه (۱۹ دی) با دکتر ناصر ابوشریف حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فاضلی‌فرد فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان و فعالان کانون های فرهنگی هنری، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعات مساجد خراسان جنوبی در سالن ایثار بیرجند برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه قرار است مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در دوره جدید مدیریتی خود تحول‌گرا باشد، افزود: این تحول باید با تمرکز بر تقویت هنر انقلابی در سطح مساجد و تربیت نیروهای متعهد از دل مساجد رقم بخورد.

 

علی فرخنده با اظهار خرسندی از شرکت دکتر ناصرابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در همایش شهیدالقدس اظهارامیدواری کرد این سفر برای فعالان حوزه فرهنگ و کانون‌های مساجد موثر باشد. 

 

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در جلد ۱۴ صحیفه «هنر آن است که بدور از هیاهوی سیاسی و ظاهر نمایی‌های شیطانی برای جهاد خدا به پاخیزد و صرف هدف نشود نه هوا»؛ خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همین نگاه، مجموعه برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان را پیش ببریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از این استان به عنوان دیار قنوت و قناعت و استقامت یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی هم در جبهه مقاومت در مقابل دشمن جهان اسلام، اولین شهید مداقع حرم خود را با گلوله مستقیم رژیم صهیونستی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و در دوران گذشته هم در جبهه لبنان شهیدی را تقدیم اسلام کرده است.

 

فرخنده از صحرای طبس به عنوان نماد استکبارستیزی یاد کرد و گفت: اراده خداوند از طریق شن‌ها متجلی شد و دشمن امام و انقلاب در این پروژه ناکام ماند.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با پیشنهادات همه دغدغه مندان انقلابی خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ،‌ هنر و رسانه شاهد برنامه‌های تحولی در این عرصه‌ها باشیم که شان هنر و فرهنگ از نگاه اسلام و امامین انقلاب حفظ شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 70