باید با بازی‌های جذاب کودکانه مروج مفاهیم دینی در بین کودکان بود

باید با بازی‌های جذاب کودکانه مروج مفاهیم دینی در بین کودکان بود

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلیمن قلی نژاد گفت: برگزاری اردوهای اوقات فراغت فرصتی است که بتوان با بازی‌های جذاب کودکانه مروج مفاهیم دینی در بین کودکان بود و همچنین باید زبان کودکان را بلد شد تا بتوانیم با آنها ارتباط مستمر و مفیدی برقرار کنیم.

حجت الاسلام حجت قلی نژاد، امام محله مسجد کریم اهل بیت (ع) درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: حدود ده سال است که توفیق ترویج فرهنگ اهل بیت(س) و تبلیغ دین را یافته‌ام در اوایل طلبگی در اصفهان مشغول تبلیغ دین بودند ولی بعدا راهی شهر خود شدم و در اکثر مساجد ارومیه و  مدارس فعالیت فرهنگی دارم.

وی افزود: جامعه روحانیت و جامعه تدینی از نسل امروزی غافل شده‌اند و باید زبان کودکان را بلد شد تا بتوانیم با آنها ارتباط مستمر و مفیدی برقرار کنیم و به همین‌ دلیل تبلیغ را با ورزش و هنر ترکیب می‌کنم و در قالب نمایش و ورزش به این‌کار می‌پردازم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده رزمی کار هستم در یکی از مناطق سنی‌ نشین حضور یافته و با به تن کردن لباس ورزش رزمی و به اجرا گذاشتن حرکات نمایشی رزمی برای بچه‌ها، ذوق و هیجان آنان را تحریک کرده و سپس به دلیل اینکه در آستانه محرم قرار داشتند به شرح واقعه کربلا و داستان زندگی اهل بیت(س) در قالب نمایش می پردازم.

حجت الاسلام و المسلمین قلی نژاد گفت: حتی در ایام اعیاد غدیر و قربان نیز این فعالیت ها را انجام دادیم که با استقبال پرشور کودکان اهل سنت مواجه بود.

وی ادامه داد: در ارتباط گیری باکودکان باید زبان آنها را بلد بود و حضرت علی (ع) این را به خوبی آشنا بود و به همین خاطر  ارتباط خوبی باکودکان داشت.

این امام محله ادامه می دهد: در برخورد باکودک باید ویژگی های ذاتی او را در نظر گرفت و مهربانی، نوازش و انس با کودک، نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعدادهای نهفته او دارند و رسول خدا (ص) همواره از روی محبت و تواضع، با بچه ها رفتار می کرد.

راه‌اندازی اتاق عقد در مسجد به همت خیرّین

حجت الاسلام و المسلمین قلی نژاد در زمینه ازدواج آسان نیز تلاش‌هایی انجام دادند تا اتاق عقدی در مسجد با استفاده از هنر بانوان ایجاد شود تا زوجین به صورت رایگان مراسم عقد خود را در این مکان برگزار کنند تا کمی از هزینه‌های ازدواج‌شان کاهش یابد.

وی افزود: در این راستا یکی از خیرین ۱۵ دست لباس عروس هم به مسجد هدیه کرده ولی متاسفانه مساجد دیگر همکاری ضعیفی دارند و ما حتی می توانیم در اینجا میوه و شیرینی این مراسمات را هم به صورت رایگان از طریق خیرین تهیه کنیم.

این امام محله ادامه می دهد: ولی با این شرایط ما باز با تمام جدیت پیگیر فعال سازی این اتاق عقد در مسجد هستیم.

برگزاری اردوهایی از جنس تربیت و آموزش نسل جوان

حجت الاسلام و المسلمین قلی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اردوهای اوقات فراغت گفت: این اردوها فرصت آموزش، کنار هم بودن، شادی و نشاط یک روزه، آموزش های دینی از جمله نکات ارزنده این اردوها هست که مبدا آنها از کانون مسجد و بازگشت مجدد به مسجد می باشد.

وی افزود: دغدغه من همواره بر این بوده که بتوانم مفاهیم دینی را همراه با روش‌های نشاط‌ آفرین و با تلفیق با نمایش و هنر به بچه‌ها آموزش دهم به همین دلیل در میان بچه‌های ارومیه به عمو مهربان نیز مشهور هستم.

 

پایان پیام/ 566