فرماندهان ما در جنگ تحمیلی تربیت یافته فرهنگ مساجد بودند

فرماندهان ما در جنگ تحمیلی تربیت یافته فرهنگ مساجد بودند

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
هاشمی مهر گفت: فرماندهان ما در جنگ تحمیلی، تربیت یافته فرهنگ مساجد بودند که باید آن را الگو قرار داده و در مدیریت کلان کشور مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گچساران، «جواد هاشمی‌مهر» در خصوص تبیین نقش مساجد در تحقق جامعه اسلامی گفت: مسجد یکی از پایگاه‌هایی بود که از ابتدا در دین اسلام بنا نهاده شد، مسجد مدینه اولین مسجدی بود که پیامبر اسلام (ص) فعالیت های سیاسی، فرهنگی و دینی خود را از این پایگاه شروع کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسجد در رشد معنویت و تربیت نسل جوال تراز اول انقلاب نقش به سزایی دارد، اظهار کرد: مساجد همیشه به عنوان یک مرکز دینی و مذهی مورد توجه عامه مردم بوده و در زمان قبل از انقلاب تمام اقداماتی که علیه حکومت ستمشاهی می‌شد از سنگر مسجد نشأت می گرفت که موجب به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی شد.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد را باید شاخص و الگو در کادرسازی و تربیت نسل جوان انقلابی قرار داد، افزود: فرماندهان ما در جنگ تحمیلی، تربیت یافته فرهنگ مساجد بودند که باید آن را الگو قرار داده و در مدیریت کلان کشور مورد استفاده قرار گیرند.

 

هاشمی مهر اذعان کرد: مسجد و هیئت امنای مساجد در جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی در سازماندهی و اعزام نیروها، جمع آوری کمک های مردمی و ارسال به جبهه ها داشت.

 

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید» خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به اهتمامی که دولت در نوسازی و تمکیل مساجد دارد، شاهد رونق این پایگاه‌ها که در واقع مظاهر دین هستند باشیم.

 

پایان پیام/ 630