فعالان فرهنگي و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مورد حمايت قرار مي گيرند

فعالان فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد حمایت قرار می گیرند

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: انجمن‌هاي نمايشي،انجمن‌هاي ادبي، تشکل هاي دانشجويي، کانون فرهنگي هنري مساجد و تمام فعالان عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ «محمد مهدی اسماعیلی» در سفر یکروزه به استان مرکزی در آیین بهره برداری از مجتمع اصحاب هنر و رسانه «ماهور» استان مرکزی، اظهارکرد: به رسمیت شناختن تفاوت ها و محدود نکردن سلیقه ها امری مهم است که بایستی قبل از هر اتفاقی در حوزه فکر و فرهنگ رخ دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: تصمیم گیران کشور در رده های ملی، منطقه ای و استانی باید طوری برنامه ریزی کنند که وقتی مجموعه فرهنگی را شکل می دهند همه گروه‌های فکری حق کار و ارائه نظر داشته باشند.

 

وی درادامه با بیان اینکه انجمن‌های نمایشی،انجمن‌های ادبی، تشکل های دانشجویی، کانون فرهنگی هنری مساجد و تمام فعالان عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن مورد حمایت قرار می‌گیرند، ادامه داد: دستگاه های حاکمیتی نیز وظیفه هم افزایی و همکاری با این انجمن ها را دارند و همه ظرفیت ها باید برای پیشبرد اهداف پای کار آیند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنرمندان نباید در مسائل اولیه زندگی دچار مشکل باشند، گفت: در این راستا این وزارتخانه در حوزه صندوق هنر تسهیلاتی را برای گسترش صنایع فرهنگی خلاق درنظر گرفته است.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگرقرار باشد تحولی به صورت جامع و بنیادی در کشور رخ دهد باید خاستگاه آن در حوزه فرهنگی باشد، ادامه داد: در حوزه فرهنگی یک هم افزایی و یک اجتماع نخبگی بر مفاهیم اصلی محورهای مهم پیشرفت شکل گرفته و دست‌اندرکاران باید به این اجتماع بپیوندند تا حرکت های ماندگار شکل بگیرد.

 

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ بیش از آنکه نیازمند بخش عمرانی باشد نیازمند زیرساخت فکری است، ادامه داد: این مهم افراد را در رسیدن به هدف مشترک جلو می برد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رئیس جمهور از پیش از ورود به مدیریت اجرایی و کارزار انتخاباتی، بر این تاکید داشتند که همه فعالیت‌ها باید به سوی مردم حرکت کنند و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر انجام شود، ادامه داد: در گام دوم انقلاب دستگاه‌ها باید وظیفه حمایت و تسهیلگری را انجام دهند و انجمن‌های هنری، نمایشی، رسانه‌ها ، مطبوعات ، هیات‌ها و کانون‌های مساجد حلقه های میانی این عملیات هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی حصارکشی‌ها و نگاه دستگاهی باید کنار گذاشته شود و کارها باید با هم افزایی و هماهنگی سایر مدیران جلو رود، اظهارکرد: اگر تمامی ظرفیت‌های کشور پای کار آورده شود در حوزه فرهنگ و هنر کشور اتفاق مناسبی رخ می دهد.

 

وی ادامه داد: در طول ۲سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌ است، فکرها نیز باید همگام با زیرساخت ها حرکت کنند تا حرکت مناسبی شکل بگیرد.

 

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه برنامه کاملی برای نظریه حکمرانی نوین فرهنگی در کشور تدوین و زیر ساخت‌های آن فراهم شده‌،  اظهارکرد: بر این اساس قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد تشکیل گردیده است.