عنصر معنويت جذاب ترين ابزار جذب نوجوانان به مسجد است

عنصر معنویت جذاب ترین ابزار جذب نوجوانان به مسجد است

تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۲
براي جذب نوجوان به مسجد اصلي ترين و جذاب‌ترين ابزار عنصر معنويت است، اميدواريم که اين نظام تربيتي توحيدي در همه برنامه‌هاي فرهنگي، تربيتي و هنري خود معنويت و فطرت را در جذب نوجوانان و جوانان سرلوحه خود قرار دهد و بتوانيم زمينه‌ساز جذب هرچه بيشتر نوجوانان و جوانان به مساجد شويم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین اختتامیه اجلاس مدیران ستادی و استانی این ستاد  پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۴ بهمن) در اردوگاه آموزشی شهید باهنر برگزار شد. 

حجت الاسلام کمال‌الدین خداداده در اختتامیه این اجلاس اظهار کرد: بعد از گذشت قریب به 18ماه از همکاری ستاد و مدیریت های استانی اکنون به یک بلوغ تشکیلاتی و اتقان و همدلی بیشتری در فعالیت ها رسیدیم بنابراین برنامه ها و عملیات های اجرایی باید وارد مرحله جدیدی شود. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان این که ظرفیت کانون ها حقیقتا ظرفیت بزرگی است ادامه داد: در سال آینده این همدلی و وفاق تشکیلاتی قطعا رشد خواهد داشت و بهره وری ما را در اجرای عملیات و برنامه ها بیشتر می کند. 

وی خاطرنشان کرد: باید شکرگزار باشیم که فرصت نقش آفرینی در این ظرفیت عظیم را یافتیم و مسلما این شکرگذاری با کار و فعالیت کارمندی و اداری محقق نمی شود بلکه با تلاش شبانه روزی و جهادی است که می توان شکرگذار بود.

حجت الاسلام خداداده افزود: این آمارها و کارنامه ها اعتباری هستند چون چیزی که خود انسان می‌تواند بین خود و خدایش به عنوان کارنامه و ارزیابی ارائه دهد، وجهه دیگری دارد. 

وی تصریح کرد: سال آینده سال گسترش ارتباطات درون جزیره ای است، پیشناد می کنم معاونت پشتیبانی زمینه سفرهای استانی برای مدیران استانی را فراهم کند تا از این طریق مدیران هم با ظرفیت های دیگر استان ها آشنا شوند و هم تعاملات تشکیلاتی بیشتری داشته باشند. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در حوزه بسط تعاملات هم‌افزا، با هم جبهه ای های خودمان از جمله بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی و... ، باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نباید کار ستادی در استان فراموش شود، باید نقش‌آفرینی اجرایی کانون‌ها در میدان را بیشتر ببینیم و از اقدامات زودگذر و ویترینی فاصله بگیریم، البته نمی گویم مورد نیاز نیست اما در اقلیت قرار می‌گیرد.

وی گفت:ما برای تبدیل کانون‌های مساجد به حوضچه های تربیتی باید برنامه داشته باشیم، راه اندازی مرکز رشد و تربیت در حال پیگیری است و به زودی آغاز به کار آن را اعلام می کنیم. 

حجت الاسلام خداداده افزود: نوجوان پیشران تعبیری است که آن را از لسان رهبر معظم انقلاب شنیدیم، باید در این راستا حرکت کنیم و مسجد را از نوجوانان و جوانان پُر کنیم، قطعا در این راستا یا باید نوجوان پیشران را انتخاب کنیم تا در مسجد حضور یابند یا به گونه ای عمل کنیم که نوجوانان با نقش آفرینی در مسجد تبدیل به نوجوان پیشران شوند.

وی ادامه داد: برای جذب نوجوان به مسجد اصلی ترین و جذاب‌ترین ابزار عنصر معنویت است، امیدواریم که این نظام تربیتی توحیدی در همه برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و هنری خود معنویت و فطرت را در جذب نوجوانان و جوانان سرلوحه خود قرار دهد و بتوانیم زمینه‌ساز جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد شویم. 

حجت الاسلام خداداده گفت: نظم و انضباط تشکیلاتی مساله دیگری است که برای ما در سطح ستاد به مثابه سیر و سلوک است، نداشتن نظم تشکیلاتی یک سیئه محسوب می شود 

وی در ادامه افزود: سفرهای بین استانی میران ستادی در سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد و زمینه برای بازدید از کانون‌ها و مجموعه های ستادی استان ها فراهم شود چراکه این رویکرد انگیزه‌ها و ایده‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام خداداده تأکید کرد: موضوع خانواده‌های قرآنی، مباحث قرآنی، مباحث سبک زندگی در سطح کانون‌های مساجد، از جمله برنامه‌هایی است که در سطح کشور به مرحله اجرا رسید و از سوی نهادهای دیگر بسیار مورد استقبال واقع شد و از ما خواستند که این خانواده ها را معرفی کنیم.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام خداداده، با برقراری ارتباط با شماره ۸۹۴۰ (همراه مسجد) و صحبت با کارشناس مربوط این حوزه؛ مرکز تماس مساجد را به صورت آزمایشی افتتاح کرد، ضمن اینکه بنا شد در آینده نزدیک این مرکز به صورت رسمی افتتاح شود.