ارسال ۵۳۰ نمايشنامه به نخستين جشنواره ملي «تئاتر شبستان»

ارسال ۵۳۰ نمایشنامه به نخستین جشنواره ملی «تئاتر شبستان»

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲
عالم بخش با اشاره به ارسال ۵۳۰ نمايشنامه به نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان، گفت: شرکت کنندگان تا 10بهمن فرصت دارند که فيلم‌هايشان را در سامانه بچه‌هاي مسجد بارگذاري کنند.

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به نقل از شبستان، «حسین عالم بخش» با اشاره به ارسال ۵۳۰ نمایشنامه از سوی بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد برای جشنواره تئاتر شبستان، اظهار کرد: گروه های نمایشی تا دهم بهمن ماه فرصت دارند، تا فیلم هایشان را در صفحه ای که در سامانه بچه های مسجد به این منظور تهیه شده است، بارگذاری کنند، تا آثار مورد بازبینی قرار گیرد.

 دبیر جشنواره تئاتر شبستان بیان کرد: پس از بررسی آثار، ۳۲ اثر برگزیده در بخش عمومی، کودکان و نوجوان، نمایش خلاق، تئاتر کاغذی، دو هفته در تهران فرصت اجرای نمایش دارند و پس از آن در مرحله اختتامیه این جشنواره که اسفند ماه برگزار می شود، برگزیدگان بخش های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه برتر معرفی خواهند شد.

 عالم بخش بسط و گسترش فعالیت های گوناگون هنـرهای نمایشی در مساجد کشـور را از اهداف برگزاری «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های تئاتر مدرسه شبستان، گفت: این دوره ها تاکنون در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان، تهران و البرز برگزار شده است و دیگر استان ها نیز متقاضی برگزاری این دوره ها هستند، که به برکت برگزاری این دوره ها شاهد راهیابی آثاری از بچه های کانون های مساجد در جشنواره تئاتر هستیم.

مشاور هنری رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری گردهمایی آموزشی و هماهنگی گروه های نمایشی کانون های مساجد در استان های مختلف گفت: این گردهمایی ها موجب جریان سازی خوبی در حوزه تئاتر در استان های کشور شده است به گونه ای که از این طریق شاهد هم افزایی، بیان دغدغه ها، مشکلات، مطالبات، تبادل اطلاعات گروه های تئاتر مساجد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این گردهمایی و دوره ها موجب شده است استان ها با یکدیگر ارتباط برقرار و گروه های نمایش در مناسبت های مختلف که اجرای نمایش دارند، تولید محتوای مشترکی را دنبال نمایند.