رشادت‌هاي شهيد ضيايي در مرزها و عشق به فرهنگ

رشادت‌های شهید ضیایی در مرزها و عشق به فرهنگ

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
شهيد علي ضيايي، مردي که هم در مرزها از کشور دفاع مي‌کرد و هم در مسجد به نشر فرهنگ اسلامي مي‌پرداخت

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی :در یک اتفاق تکان‌دهنده، انگشتری که شهید علی ضیایی، مرزبان فداکار و مسئول فرهنگی کانون محبان ولایت ارومیه، یک روز قبل از شهادتش به دوست قدیمی‌اش هدیه داده بود، حالا به یادگاری ارزشمند از این شهید والامقام تبدیل شده است.

 

شهید ضیایی که در هفتم تیرماه سال ۱۳۹۷ در حین انجام ماموریت در مرزهای ارومیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، همیشه به فعالیت‌های فرهنگی علاقه‌مند بود. او به عنوان مسئول فرهنگی ،کانون فرهنگی هنری محبان ولایت مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرستان ارومیه، نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در بین جوانان ایفا می‌کرد.

 

سید علی اصغر فخرالدینی، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان ولایت، با چشمانی اشک‌آلود از رشادت‌ها و فعالیت‌های خالصانه شهید ضیایی می‌گوید: «علی همیشه مرد عمل بود. او با تمام وجود به کشور و دینش عشق می‌ورزید. یک روز قبل از شهادتش، انگشترش را به من داد و گفت این هدیه کوچکی است از طرف من. من هم با خوشحالی آن را قبول کردم، اما هرگز فکر نمی‌کردم این آخرین دیدار ما باشد.

 

فخرالدینی ادامه می‌دهد: «علی علاوه بر شجاعت و ایثار، مردی بسیار مهربان و دلسوز بود. او همیشه به فکر دیگران بود و سعی می‌کرد مشکلاتشان را حل کند. شهادت او برای همه ما بسیار سخت بود، اما یاد و خاطره‌اش همیشه در دل‌هایمان زنده خواهد ماند.

 

انگشتر شهید ضیایی حالا به نمادی از ایثار و فداکاری این شهید والامقام تبدیل شده است. این انگشتر هر بار که به دست فخرالدینی می‌رود، یاد او را زنده می‌کند و او را به یاد خاطرات شیرین دوستی‌شان می‌اندازد.