masajed

کانون بقیه اله(عج)

مسجد جامع صاحب الزمان(عج)بنجار


امتياز فهما (1401) : 4151 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 175

دنبال کننده: 77 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 367 نفر

جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله در شهر بنجار

جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله در شهر بنجار

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمين راشکي گفت
روايتي است از امام رضا عليه السلام که مي‌فرمايند زماني که خداوند حضرت آدم را خلق نمود و به ملائکه دستور داد در مقابل آدم سجده کنند آدم خود را برترين مخلوقات دانست خداوند به حضرت آدم فرمود اي آدم سرت را بالا بگير و به عرش الهي نگاه کن و حضرت آدم نام اهل بيت را در عرش الهي مشاهده نمود و اين سوال براي ايشان پيش آمد و از خداوند پرسيد که اينان که هستند و خداوند اينگونه پاسخ داد اي آدم اينان مقامشان از تمام مخلوقات من بالاتر است اگر اينها نبودند هرگز تو را و بهشت و جهنم و آسمان‌ها و زمين را نيز خلق نمي‌کردم و اين روايت جايگاه عظيم اهل بيت پيامبر اکرم را نشان مي‌دهد.
حاج آقا راشکي روز 13 دي ماه امسال روز ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها اين روز به روز مادر نامگذاري گرديده است و براي زن يا مادر شئون مختلفي را از نظر ديني ميتوان تصور کرد که يکي از اين شئون عبوديت و بندگيست.
يک مادر اول بنده خوبي بايد براي خدا باشد تا بتواند بچه‌هاي خوبي را تربيت کند که اين يکي از سيره‌ها و راه و روش حضرت زهرا مي‌باشد.
شأن ديگر شان مودتي براي ولي الله است که چطور حضرت زهرا براي ولي خدا زحمت کشيد و در راه ولي خدا جانش را فدا نمود.
شأن ديگر مادر شأن همسري خوب براي شوهر مي‌باشد و زن و شوهر بايد مکمل همديگر باشند و دغدغه ديني همديگر را داشته باشند به طوري که پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم مي‌فرمايند هيچ بنايي در نزد خداوند گرامي‌تر از بناي ازدواج نيست چون که پايه گذاري خانواده با ازدواج صورت مي‌گيرد.

حاج آقا راشکي گفت با توجه به ميلاد حضرت زهرا والدين بايد به فکر ازدواج فرزندان خود باشند هم نسبت به نوع انتخاب همسر و هم نوع مراسماتي است که گرفته مي شود و متاسفانه شاهديم اينقدر تجملات و جهيزيه‌ها عرصه را بر خانواده‌ها تنگ نموده است که خيلي از جوانان تمايلي به ازدواج ندارند و زير بار هزينه‌هاي ازدواج نمي‌روند...