masajed

کانون قمربنی هاشم(ع)

مسجد جامع


امتياز فهما (1401) : 3309 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 6635

دنبال کننده: 23 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 44 نفر

محفل انس با قران

محفل انس با قران

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱
هزمان با دهه امامت و ولايت و عفاف و حجاب، محفل انس با قران به همت کانون فرهنگي هنري قمر بني هاشم(ع) در مسجد غريب روستاي گون پاپاق برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام عادلي امام جماعت مسجد تصريح کرد: روز غدير خم از مهم‌ترين دلايل ولايت امام علي(ع) بر مسلمانان است و از اين روز به عنوان بزرگترين عيد مسلمين نام برده مي‌شود.

عادلي با اشاره به اينکه اعياد بزرگ ما مسلمانان از جمله عيد غدير ۲ جنبه تعليمي و اجتماعي دارد، عنوان کرد: جنبه تعليمي اين روز بزرگ اين است که روز غدير را يادآوري مي‌کنيم. حضرت زهرا(س) هميشه به اين موضوع سفارش مي‌کرد که روز غدير را يادآوري کنيد و بر همين اساس دليلي که ما اين روز را گرامي داشته و جشن مي‌گيريم، يادآور شدن اين واقعه و اهميت و فضيلت اين روز است.

وي در رابطه با جنبه اجتماعي اين عيد باسعادت بيان کرد: جنبه اجتماعي عيد غدير مربوط به دستورات مختلف اهل‌ بيت(ع) براي اين روز است. اين روز از ايامي است که اهل‌ بيت(ع) دستوراتي را براي آن ابلاغ کرده‌اند. از جمله اين دستورات اطعام فقيران در روز عيد غدير است. اطعام نيازمندان در تمام روزهاي سال اقدام بسيار پسنديده‌اي است اما چنين کار خيري در اين روز بالاترين فضيلت‌ها را براي نيکوکاران در برخواهد داشت.

در ادامه قاريان قرآن کريم به تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد پرداختند و با مولود خواني در وصف غدير مراسم به پايان رسيد.