masajed

کانون شهدای روستای تكه

مسجد امام حسين (ع)


امتياز فهما (1401) : 7919 امتياز (از 240 هزار)

امتياز فهما (1400) : 11972

رتبه سال (1399) : شايسته تقدير

دنبال کننده: 73 کاربر

عضویت در کانون

اعضای کانون: 110 نفر

گروه کوهنوردی شهدای کانون روستای تکه به قله دماوند صعود کرد

گروه کوهنوردی شهدای کانون روستای تکه به قله دماوند صعود کرد

تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۲
گروه کوهنوردي شهداي کانون روستاي تکه به قله دماوند صعود کرد
شاه احمد زريني مسئول گروه کوهنوردي شهداي کانون روستاي تکه نهاوند گفت: به مناسبت فرارسيدن ايام اربعين و گراميداشت ياد و خاطره شهداي روستاي تکه و بزرگداشت دومين کنگره ۸۰۰۰شهيد استان همدان گروه کوهنوردي ۵ نفره شهداي کانون روستاي تکه به قله دماوند صعود کردند.
مسئول گروه کوهنوردي شهداي کانون تکه اظهارداشت: گروه پنج نفره شهداي روستاي تکه اين مسير را تا رسيدن به قله دماوند در مدت ۵ ساعت طي کردند و پرچم جمهوري اسلامي و بنر نوشته و پرچم مشکي يا حسين ع را در نوک قله دماوند برفراشته کردند.
وي بيان کرد: گروه کوهنوردي شهداي روستاي تکه بسياري از قله هاي ايران از جمله الوند گرو بينالود و ديگر ارتفاعات را فتح کردند.
زريني گفت: افتخار مي کنم که روستاي تکه داراي ۳ شهيد به نام هاي سردار شهيد حيدر سهرابي الله مرادنادري شهيد ورزش و رسانه و علي پيرزادي شهيد بسيجي مي باشد و اين صعود را به افتخار دومين کنگره ۸۰۰۰شهيد استان همدان در مدت ۵ ساعت انجام داديم.
وي افزود:براي بسياري از کوهنوردان ايراني و خارجي صعود به  کوه و قله مرتفع دماوند هدف بسيار بزرگ و شيريني است که همين دليل باعث صعود بسياري از هموطنان و حتي کوهنوردان توريست و گروه کوهنوردي شهداي روستاي تکه به اين قله مي شود.
زريني بيان کرد: براي صعود به قله دماوند 16 مسير وجود دارد که البته خيلي از آنها مسير هاي فرعي هستند وچند مسير اصلي براي صعود به قله وجود دارد که شامل مسيرجنوبي ،شمالي ،وشمال شرقي است که اين مسير فني ترين مسير صعود شناخته مي شود که با سنگي بودن مسير و در ارتفاع 5100متري، گذر از مسير آبگرم و معدن به سمت قله صعود کرديم و در دو ارتفاع 4000متري و 5100متري شرايط چادر زدن مهيا است و مي توان شب را در آن نقاط سپري کرد.